نیوز سیتی!
24 بهمن 1402 - 12:39

برگزاری جشنواره روستایی و عشایری در چاروسا+تصاویر

با حضور مردم و مسوولان جشنواره روستایی و عشایری در چاروسا برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از چاروسا، با حضور مسوولان و مردم جشنواره روستایی به مناسبت ایام دهه فجر و اعیاد شعبانیه برگزار شد.

جشنواره بزرگ کمیته روستایی و عشایری استان کهگیلویه بویراحمد در بخش چاروسا با حضور روستائیان و عشایر بخش چاروسا و مسئولین استانی و شهرستانی و بخش چاروسا در روستای جاورده برگزار گردید.

در این جشنواره بومی محلی عشایر و زنان روستایی محصولات خود را در زمینه صنایع تبدیلی،لبنیات،عسل،گیاهان دارویی  و صنایع دستی همچنین پخت غذاهای سنتی و محلی به نمایش گذاشته اند.

در این جشنواره که به مناسب دهه فجر انقلاب برگزار گردید بازهای محلی و روستایی و آهنگ محلی در وصف دهه فجر انقلاب اسلامی اجرا گردید در پایان این جشنواره از کشاورزان و عشایر و روستاییان فعال در عرصه کشاورزی تجلیل به عمل آمد.

این جشنواره توسط مرکز جهاد کشاورزی چاروسا در دهستان جاورده برگزار و در پایان هزار اصله درخت توزیع گردید.

در حاشیه این جشن، زنان روستایی و عشایر جاورده، ضمن به نمایش گذاشتن محصولات لبنی و گیاهی خود، به پخت غذا‌های سنتی و محلی نیز اقدام کردند.

تجلیل از عشایر و روستاییان فعال در عرصه کشاورزی و اجرای ده‌ها برنامه فرهنگی مختلف از دیگر برنامه‌های این جشن بود.

حجت الاسلام حیدرخواه امام جمعه بخش چاروسا در این مراسم گفت: امروز وظیفه‌ی همه مدیران است که توجه جدی و بیشتری به عشایر و کشاورزان و دامداران کنند، زیرا این قشر هستند که نیاز‌های مهم کشور را برطرف می‌کنند.

پایان پیام/ 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1669935

مهمترین اخبار ایران و جهان: