نیوز سیتی!
15 اسفند 1402 - 14:39

آلمان دفاع ضد جاسوسی را تقویت می‌کند

وزیر کشور آلمان بعد از رسوایی شنود مکالمه محرمانه افسران ارشد نیروی هوایی ارتش اعلام کرد که دفاع در برابر جاسوسی را تقویت کرده و دائما به تحولات فعلی واکنش نشان می‌دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه "تاگس اشپیگل"، پس از عملیات جاسوسی روسیه علیه افسران نیروی هوایی ارتش آلمان دولت و مخالفان همچنان در مورد پیامدهای لازم و رسیدگی به این مسئله گفتگو می کنند. نانسی فایزر، وزیر کشور فدرال آلمان در واکنش به این رسوایی شنود بر لزوم آمادگی سرویس های اطلاعاتی آلمان تاکید کرد.

این مقام آلمانی به روزنامه‌های گروه رسانه‌ای فونکه گفت: «دستگاه تبلیغاتی پوتین می‌خواهد دولت ما را بی‌اعتبار کند، شکل‌گیری افکار را دستکاری کرده و جامعه ما را تقسیم کند. پوتین در همه اینها موفق نخواهد شد.»

وی تاکید کرد: ما اقدامات حفاظتی خود را در برابر جاسوسی و اطلاعات نادرست افزایش داده‌ و دائماً به تحولات فعلی واکنش نشان می‌دهیم. فایزر تاکید کرد: بخش ضد جاسوسی در اداره فدرال حفاظت از قانون اساسی از نظر پرسنل و فناوری به طور قابل توجهی تقویت شده است. مبارزه با فعالیت‌های سرویس‌های اطلاعاتی روسیه یکی از کانون‌های اصلی ضد جاسوسی است.

دولت آمریکا هم روسیه را متهم کرد که می خواهد با انتشار این فایل صوتی بی اعتمادی را برانگیزد. بر این اساس این یک "تلاش وقیحانه و شفاف روس ها برای ایجاد اختلاف" است.

جان کربی، مدیر ارتباطات شورای امنیت ملی آمریکا روز دوشنبه گفت، روسیه می‌خواهد اینطور به نظر برسد که غرب متحد نیست و انگار هیچ توافقی در داخل دولت آلمان درباره آنچه انجام می‌دهد وجود ندارد. به گفته وی اما آنها در مقابل این امر سر تعظیم نخواهند کرد زیرا این همان چیزی است که روسیه می خواهد.

کمیسیون دفاعی پارلمان آلمان قرار است دوشنبه آینده در نشستی ویژه درباره موضوع رسوایی شنود صحبت کند. "ماری اگنس استراک زیمرمن"، رئیس این کمیته از حزب دولتی لیبرال دموکرات در این باره به «راینیشه پست» گفت: «تا آن زمان اطلاعات بیشتری خواهیم داشت».

وی افزود: ما در مورد میزان آمادگی نهادهایمان برای یک حمله ترکیبی بحث خواهیم کرد. او همچنین انتظار دارد که مخالفان با این وضعیت به طور جدی اما همچنین با اطمینان برخورد کنند. پوتین فقط یک چیز می خواهد و آن اینکه ما اکنون به یکدیگر حمله کنیم.

"لارس کلینگ بیل"، رهبر حزب سوسیال دموکرات نیز به مخالفان هشدار داد: پوتین در تلاش است تا سیاست و جامعه ما را تقسیم کند. "کلینگ بیل" همچنین به راینیشه پست گفت دقیقاً به همین دلیل است که شفاف سازی سریع لازم را نباید با مطالباتی که فوراً به دلیل انگیزه سیاسی حزبی شفاف مطرح می شوند مخلوط کرد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1682635

مهمترین اخبار ایران و جهان: