نیوز سیتی!
05 اسفند 1402 - 17:52

چین: نشست دوحه نتوانست زمینه گفتگو با حکومت طالبان را فراهم کند

نماینده ویژه چین در امور افغانستان درباره نشست دوحه اظهار داشت این نشست نتوانست آن طور که چین و کشورهای منطقه می‌خواستند، زمینه گفتگو با طالبان را فراهم کند.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «یو شیائو یونگ» نماینده ویژه چین در امور افغانستان درباره نشست اخیر نمایندگان ویژه کشورها در دوحه گفت این نشست باز هم نتوانست آن طور که چین و کشورهای منطقه می‌خواستند، زمینه گفتگو با طالبان را فراهم کند.

نماینده ویژه چین در شبکه اجتماعی ایکس نوشت نشست دوحه همان‌طور که «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل بیان کرد، زمینه‌های نگرانی را پوشش داد به طوری که اطمینان حاصل شود افغانستان به‌عنوان مرکز فعالیت‌های تروریستی مورد استفاده قرار نمی‌گیرد و دارای نهادهای فراگیر است.

یونگ افزود: نشست دوحه بار دیگر موفق نشد زمینه گفتگو با دولت موقت افغانستان را فراهم کند، آن طوری که چین و کشورهای منطقه می‌خواستند.

این دیپلمات چینی همچنین اظهار داشت: همراه با تعداد زیادی از شرکت‌کنندگان نشست دوحه، خواستار کمک‌های بشردوستانه بیشتر به افغانستان، حکومت‌‌‌داری میانه‌رو و آموزش زنان و دختران در این کشور شده است.

وی بیان کرد: آمریکا مسئولیت بازسازی افغانستان، آزادی دارایی این کشور و لغو تحریم‌های یک جانبه را برعهده بگیرد.

نماینده ویژه چین تأکید کرد: این کشور آمادگی روزافزون برای همکاری با سازمان ملل و شرکای منطقه‌ای به ویژه نشست وزرای خارجه کشورهای همسایه افغانستان و سایر بسترها برای تقویت تعامل با افغانستان با هدف کمک به صلح، ثبات، بازسازی و شکوفایی کشور دارد.

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1677079

مهمترین اخبار ایران و جهان: