نیوز سیتی!
17 دی 1402 - 17:05

رونمایی از 170 اثر دبیرخانه حمایت از پژوهش‌های موردنیاز حوزه و نظام در قم

مدیر نمایشگاه مشکات با اشاره به برگزاری 35 نشست در روزهای برپایی این نمایشگاه گفت: آیین رونمایی از 170 اثر دبیرخانه حمایت از پژوهش‌های موردنیاز حوزه‌های علمیه و نظام اسلامی در نخستین روز فعالیت نمایشگاه با حضور آیت‌الله اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مجتبی فرهنگیان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، اظهار کرد: ششمین نمایشگاه مراکز و واحدهای پژوهشی بانام نمایشگاه مشکات امروز 17 دی‌ماه 1402 با حضور 70 مرکز، واحد پژوهشی، انتشارات، گروه‌های جهادی و رسانه‌های حوزوی افتتاح شد.

وی با اشاره به اینکه این نمایشگاه حاصل هم‌افزایی دستگاه‌ها و سازمان‌های متعددی بوده است، مطرح کرد: امسال توانستیم از ظرفیت این دستگاه‌ها استفاده کنیم.

مدیر نمایشگاه مشکات با بیان اینکه بسیج اساتید تلاش بسیاری در این عرصه داشته است، عنوان کرد: در تجهیزات موردنیاز نمایشگاه و چینش غرفه‌ها بسیج اساتید نقش پررنگی داشته است.

وی با اشاره به اینکه واحدها و مراکز پژوهشی مرکز مدیریت همکاری کاملی داشته‌اند، خاطرنشان کرد: از بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز که این فضا را در اختیار نمایشگاه قرار داده است، قدردانی داریم.

فرهنگیان با بیان اینکه در این نمایشگاه آخرین یافته‌ها و دستاوردهای پژوهشی نهادهای حوزوی به نمایش گذاشته شده است، تصریح کرد: تنوع موضوعات نشان می‌دهد که دامنه تولید و ترویج علم در میان مراکز پژوهشی از رویکردهای بنیادین، کاربردی و راهبردی است.

وی با اشاره به اینکه در این نمایشگاه با طیف متنوعی از آثار و یافته‌ها روبرو هستیم که ناظر به پاسخ به نیاز جامعه اسلامی هستند، یادآور شد: این موضوع یکی از نقاط قوت نمایشگاه است.

مدیر نمایشگاه مشکات اضافه کرد: انسجام مفهومی و معنایی مراکز پژوهشی از نکات دیگری است که به سمت تخصصی شدن مراکز پژوهشی و تمرکز آن‌ها در موضوعات دانشی مختلف حرکت می‌کند.

وی با بیان اینکه طیف متنوعی از مراکز پژوهشی، تخصصی و حوزوی در این نمایشگاه نوید خوبی است، ابراز کرد: در سال‌های گذشته شاهد این ظهور و بروز مراکز نبودیم.

فرهنگیان با اشاره به اینکه به علت موقعیت محدود مکانی نتوانستیم از ظرفیت تمام مراکز پژوهشی استفاده کنیم، بیان کرد: در این دوره علاوه بر عرضه اثر، امکان خرید کتاب برای بازدیدکنندگان وجود دارد.

وی با بیان اینکه وزارت ارشاد برای بازدیدکنندگان بن‌های حمایتی در نظر گرفته است، اظهار داشت: این نمایشگاه به مدت یک هفته از ساعت 9 صبح الی 19 برپا است.

مدیر نمایشگاه مشکات با اشاره به اینکه 35 نشست در طول صبح و بعدازظهر در نمایشگاه تدارک دیده ‌شده است، مطرح کرد: رونمایی از 170 اثر دبیرخانه حمایت امروز توسط مدیر حوزه‌های علمیه در این نمایشگاه انجام شد.

پایان پیام/78048

منبع: فارس
شناسه خبر: 1629835

مهمترین اخبار ایران و جهان: