نیوز سیتی!
16 بهمن 1402 - 08:33

کرمانشاه غرق در شادی و سرور جشن‌های انقلاب

معاون هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: همه روزه در ایام‌الله دهه فجر در اقصی نقاط استان اجراهای خیابانی، موسیقی، سرود، اجرای نمایش‌های خیابانی و... را داریم.

جمال برفی، معاون هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشه در خصوص برنامه دهه فجر این اداره‌کل، اظهار کرد: برنامه‌های فرهنگی و هنری متنوعی تدارک دیده  شده که در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه برنامه‌ها از روز دوازدهم بهمن‌ماه با اجرای ارکستر خیابانی ۷۰ نفره در محل میدان آیت‌الله کاشانی(جشن‌های خیابانی) آغاز شده، گفت: همه روزه در اقصی نقاط استان اجراهای خیابانی، موسیقی، سرود، اجرای نمایش‌های خیابانی، برپایی نمایشگاهی‌هایی از آثار هنری، کاریکاتور و پوستر در معابر عمومی و در داخل شهر کرمانشاه همه روزه از ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه تا ۱۸ با تلاوت قرآن و اذان ختم می‌شود.

معاون هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه ادامه داد: شانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر کار خود را از هفتم بهمن‌ماه در نگارخانه شهید سلیمانی و نگارخانه کلهر آغاز و امروز ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه در مجتمع شهید آوینی اختتامیه آن برگزار می‌شود.

*اکران ۱۸ فیلم فجر در کرمانشاه

وی اضافه کرد: امروز ساعت ۱۸ چهل و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر در دو سینمای آزادی و فرهنگ آغاز به‌کار می‌کند.

برفی با بیان اینکه کرمانشاه از ۱۶ تا ۲۲ بهمن‌ماه میزبان ۱۸ فیلم خواهد بود، گفت: در هر دو سینما سه سانس ساعات ۱۶، ۱۸ و ۲۱ و ۳۰ دقیقه همزمان با ستاد مرکزی فیلم فجر نمایش فیلم خواهیم داشت.

وی ادامه داد: اختتامیه جشنواره فیلم فجر در روز ۲۲ بهمن‌ماه ۱۸ و ۳۰ دقیقه با حضور عوامل و تولید کنندگان فیلم آسمان غرب که روایاتی است از روزهای ابتدایی جنگ تحمیلی در استان کرمانشاه است همزمان با اکران آن برگزار می‌شود.

این مسوول اشاره‌ای به جشنواره سی و نهمین موسیقی فجر در شهرستان‌های غرب، شرق اورامانات داشت و افزود: بخش نهایی آن در مرکز استان در ۲۵، ۲۶ و ۲۷ بهمن‌ماه همزمان با اعیاد شعبانیه برگزار خواهد شد.

وی در خصوص برنامه‌های شهرستان‌ها در این ایام نیز، گفت: در شهرستان‌ها نیز ضمن برگزاری برنامه‌های هنرهای تجسمی فجر، موسیقی فجر و جشن‌های متعدد، برنامه‌های هنری و فرهنگی متعددی تدارک دیده شده است.

برفی در پایان، یادآور شد: امروز شانزدهم جشنواره شعر فجر در حوزه فرهنگ هنر و رسانه  با مشارکت صدا و سیمای مرکز استان برگزار می‌شود.

پایان پیام/ ۸۱۰۱۰

منبع: فارس
شناسه خبر: 1660935

مهمترین اخبار ایران و جهان: