نیوز سیتی!
07 بهمن 1402 - 13:53

اعترافات تازه آژانس امنیت ملی آمریکا در مورد خرید داده‌های وبگردی آمریکایی‌ها

مدیر آژانس امنیت ملی آمریکا تأیید کرده که این آژانس داده‌های وبگردی آمریکایی‌ها را از کارگزاران مختلف بدون دریافت مجوز اولیه خریداری می‌کند.

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از انگجت، سناتور ران وایدن با انتصاب تیموتی هاگ، مدیر تازه آژانس امنیت ملی آمریکا تا زمانی که آژانس به سؤالات او در مورد جمع آوری اطلاعات مکانی و سابقه اینترنت گردی آمریکایی ها پاسخ دهد، مخالفت کرده است.

وایدن گفت او به مدت سه سال تلاش کرده تا این واقعیت را که آژانس امنیت ملی آمریکا در حال خرید سوابق اینترنتی آمریکایی ها است، به طور علنی منتشر کند.

پل ناکاسون، مدیر فعلی آژانس امنیت ملی آمریکا، با اسال نامه ای به تاریخ 11 دسامبر، خطاب به وایدن تایید کرد که آژانس چنین خریدهایی را از طریق دلالان انجام می دهد.

ناکاسون نوشت: «آژانس انواع مختلفی از [اطلاعات تجاری موجود] را برای رفع نیازهای خود در حوزه اطلاعات خارجی، امنیت سایبری، و سایر اهداف مأموریت مجاز به دست می‌آورد که به تقویت اطلاعات مورد استفاده در نرم افزارهای جاسوسی و مأموریت‌های امنیت سایبری منجر می‌شود.این روند ممکن است شامل اطلاعات مرتبط با دستگاه های الکترونیکی باشد که در خارج و در موارد خاص در داخل ایالات متحده استفاده می شوند.»

ناکاسون در ادامه ادعا کرد آژانس داده‌های مکانی جمع‌آوری‌شده از تلفن‌های همراه شناخته شده برای استفاده در ایالات متحده را با یا بدون حکم دادگاه خریداری و استفاده نمی‌کند و نیز داده‌های مکانی جمع‌آوری‌شده از خودروهای آمریکایی را نیز خریداری و استفاده نمی‌کند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1650779

مهمترین اخبار ایران و جهان: