نیوز سیتی!
12 دی 1402 - 14:22

چهل‌ودومین آزمون ادواری مراکز مهارت آموزی در ایلام برگزار می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام گفت: چهل‌ودومین آزمون سراسری ادواری مراکز مهارت آموزی، همزمان با سراسر کشور به صورت آنلاین حضوری برگزار می‌شود.

علی هوشمند مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، ظهر سه‌شنبه ۱۲ دی‌ماه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام، گفت: اولین آزمون جامع استانداردهای مهارتی کاردانش سال تحصیلی ۱۴٠۳- ۱۴٠۲ و چهل و دومین آزمون ادواری مراکز مهارت‌آموزی ساعت ۸ صبح تا ۱۹ عصر روزهای سه‌شنبه لغایت جمعه مورخ ۱۲ تا ۱۵ دی‌ ماه ۱۴۰۲ به صورت کتبی همزمان با سراسر کشور و به صورت آنلاین حضوری در ۵ حوزه ایلام، آبدانان، ایوان، دهلران و هلیلان برگزار می‌شود.

وی افزود: در مجموع ۱۶۸۴ نفر در نقاط مختلف استان در این آزمون شرکت می‌کنند. در شهر ایلام ۴۹۴نفر، آبدانان ۲۴۶ نفر، دهلران ۳۴۲ نفر، هلیلانذ۲۷۱ نفر و در ایوان نیز ۳۳۱ در این آزمون شرکت خواهند داشت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام ادامه داد: اولین آزمون جامع استانداردهای مهارتی کاردانش سال تحصیلی ۱۴٠۳- ۱۴٠۲ در رشته‌های گرافیک رایانه‌ای جدید، تصویرسازی و جلوه‌های ویژه رایانه‌ای، چهره سازی- دستیاری طراحی لباس (دوخت و ترمیم) جدید در استان ایلام برگزار می‌شود.

هوشمند خاطرنشان کرد: این آزمون به ۲ صورت کتبی و عملی برگزار می‌شود که آزمون عملی پس از آزمون کتبی با حضور اساتید مجرب از شرکت‌کنندگان در این آزمون گرفته می‌شود و افراد شرکت‌کننده در این آزمون، پس از گذراندن دروس عمومی و تخصصی و آزمون عملی، نائل به دریافت مدرک دیپلم شاخه کار و دانش از آموزش‌وپرورش خواهند شد.

وی، اظهار داشت: این آزمون تحت نظر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دفتر آموزش و توسعه فعالیت‌های فرهنگی و هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزارشده و کلیه تمهیدات لازم برای برگزاری این آزمون در استان ایلام فراهم‌شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، علاقه‌مندان به مهارت‌های کار و دانش جهت ثبت‌نام این دوره‌ها می‌توانند با مراجعه به مراکز کار و دانش دارای مجوز این اداره کل اقدام کنند.

پایان پیام /

منبع: فارس
شناسه خبر: 1624235

مهمترین اخبار ایران و جهان: