نیوز سیتی!
28 دی 1402 - 14:28

مانورهای مدیریت بحران وزارت نیرو در استان‌ها برگزار می‌شود

رئیس گروه پدافند غیرعامل وزارت نیرو از برگزاری سلسله مانورهای مدیریت بحران با کمک استان‌های یاری‌رسان در وزارت نیرو خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، مرتضی بیگلری، رئیس گروه پدافند غیرعامل وزارت نیرو پیش از ظهر امروز در رزمایش مدیریت بحران وزارت نیرو در منطقه شمال‌شرق کشور اظهار کرد: تأمین آب و برق یکی از وظایف مهم وزارت نیرو بوده و کار ما به لحاظ خدمت‌رسانی به مردم از اهمیت خاصی برخوردار است.

بیگلری با اشاره به اینکه استمرار خدمات هدف اصلی ما در این فرایند خدمات‌دهی است، افزود: در این زمینه علاوه بر استمرار خدمت‌رسانی، اهدافی نظیر انسجام‌بخشی و ایجاد هماهنگی سازمانی بین شرکت‌های صنعت آب و برق استان و استان‌های معین، افزایش هوشمندی در مدیریت شرایط اضطراری، ابزار شناسی و ابزارسنجی در راستای شناسایی نقاط قوت و ضعف شرکت‌ها، سنجش و افزایش کارآمدی منابع انسانی موردنظر است که درنهایت افزایش اعتماد اجتماعی از سوی مردم را به همراه خواهد داشت.

وی نیروی انسانی را از مهم‌ترین عوامل تداوم خدمت‌رسانی و تأمین زیرساخت‌های مناسب آب و برق دانست و یادآور شد: به این منظور و با هدف تقویت نیروی انسانی، سلسله مانورهای مدیریت بحران با کمک استان‌های یاری‌رسان از سال 97 در وزارت نیرو برنامه‌ریزی شده است.

رئیس گروه پدافند غیرعامل وزارت نیرو گفت: اثربخشی این‌گونه از مانورها از طریق تیم‌های ارزیابی مستمر در محل انجام مانور مورد پایش و بررسی نقاط قوت و ضعف قرار می‌گیرد.

بیگلری اظهار کرد: وقوع رخدادهای طبیعی و غیرطبیعی در کشور ما بسیار زیاد است و آنچه ‌باید همواره دنبال آن باشیم، شناسایی حوادث متصور، آسیب‌پذیری در ازای هر حادثه که با آنان مواجه می‌شویم و مصون‌سازی برابر آسیب‌پذیری‌هاست.

وی با عنوان اینکه در صنعت آب و برق بسیاری از موارد پیش از بحران انجام‌شده و هزینه‌ها را کاهش می‌دهد، تصریح کرد: تهدیدشناسی و مخاطره‌شناسی در این رزمایش، شناسایی و اولویت‌بندی خواهد شد.

نماینده وزارت نیرو خاطرنشان کرد: پس از پایان مانور، نتایج عملیات میدانی و کمیته‌های فرعی رزمایش به مدیران عامل و مسؤولان ذی‌ربط اعلام و پیش‌بینی می‌شود که با عنایت به اینکه در هر سال تمامی شرکت‌ها چه به‌عنوان استان خدمت گیرنده یا استان‌های یاری‌رسان در این رزمایش‌ها شرکت دارند، نقاط قوت و ضعف خود را شناسایی و در راستای نیل به عالی بودن اقدامات مؤثر را اتخاذ کنند.

پایان پیام/74002/ک/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1641935

مهمترین اخبار ایران و جهان: