نیوز سیتی!
12 آذر 1401 - 19:14

مسکو:به کشورهای حمایت کننده از سقف قیمت نفت، عرضه‌ای نخواهیم داشت

نماینده دائم روسیه در سازمان‌ های بین المللی مستقر در وین امروز اعلام کرد: مسکو قبلاً به صراحت اعلام کرده بود که به کشورهایی که سقف قیمت ضدبازار را حمایت کنند، نفت عرضه نخواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، «میخائیل اولیانوف» نماینده دائم روسیه در سازمان‌ های بین المللی مستقر در وین امروز شنبه در پیامی توئیتری، به کنار گذاشتن مسکو از بازار اروپا واکنش نشان داد.

نماینده دائم روسیه در سازمان‌ های بین المللی مستقر در وین در واکنش به سقف قیمتی اروپا برای نفت روسیه نوشت: اروپا از امسال بدون نفت روسیه زندگی خواهد کرد.

میخائیل اولیانوف ادامه داد: مسکو قبلاً به صراحت اعلام کرده بود که به کشورهایی که سقف قیمت ضدبازار را حمایت کنند، نفت عرضه نخواهد کرد. اتحادیه اروپا به زودی روسیه را به استفاده از نفت به عنوان سلاح متهم خواهد کرد.

مسکو:به کشورهای حمایت کننده از سقف قیمت نفت، عرضه‌ای نخواهیم داشت

در ارتباط با تعیین سقف قیمت نفت این کشور، دیروز جمعه «آندره سادوس» سفیر لهستان در اتحادیه اروپا اعلام کرد که این اتحادیه برای تعیین سقف قیمت ۶۰ دلار برای نفت روسیه به کشورهای گروه ۷ خواهد پیوست.

وی همچنین گفت که کشور لهستان هم که برای قیمتی پایین‌تر فشار می‌آورد، اعتراض خود به پیشنهاد اروپا را پس گرفته و به این ترتیب این موضوع به صورت رسمی در پایان هفته جاری اجرایی خواهد شد.

این در حالی است که مقامات روسیه بارها نسبت به اجرای تعیین سقف قیمت برای نفت این کشور هشدار داده و تاکید کرده اند از پمپاژ نفت به کشورهایی که برای نفت روسیه سقف قیمت تعیین کنند خودداری خواهد کرد.

جمهوری چک به عنوان رئیس دوره‌ای اتحادیه اروپا اعلام کرد که کشورهای عضو این اتحادیه توافق کردند که سقف قیمت ۶۰ دلار در هر بشکه را برای نفت وارداتی از روسیه اعمال کنند. چک همچنین افزود که این تصمیم پس از انتشار در روزنامه رسمی اتحادیه اروپا لازم‌الاجرا خواهد شد. گروه ۷ و کشورهای اتحادیه اروپا این هفته در حال مذاکره برای تعیین سقف قیمت نفت روسیه بودند.

گروه ۷ هفته گذشته پیشنهاد کرد سقف قیمت نفت روسیه را که از طریق دریا حمل می‌شود بین ۶۵ تا ۷۰ دلار در هر بشکه تعیین کند. برخی از کشورهای اتحادیه اروپا، به ویژه لهستان، لیتوانی و استونی در تلاش بودند تا سقف قیمت‌ها را در سطوح بسیار پایین‌تر تعیین کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 895535

مهمترین اخبار ایران و جهان: