نیوز سیتی!
24 آذر 1401 - 15:45

هویت‌بخشی و اجتماع‌پذیری نوجوانان مسئله مهم طرح «مانا» در اردبیل

اردبیل-مدیرکل بهزیستی استان اردبیل با اشاره به نقش حساس نوجوانان در جامعه گفت: هویت بخشی و اجتماع پذیری نوجوانان مسئله مهم طرح «مانا» بوده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حامد رضایی پیش از ظهر پنجشنبه در اختتامیه طرح ملی مشارکت اجتماعی نوجوانان و بانوان بهزیستی، با بیان اینکه نوجوانی مهمترین مرحله تکامل اجتماعی افراد جامعه است که مورد بیشترین تهدید از سوی ناهنجاری‌ها قرار می‌گیرد، اظهار کرد: «هویت بخشی» و «اجتماع پذیری» نوجوانان مسئله مهم طرح مانا بود که مشارکت‌کنندگان در این طرح یاد گرفتند چگونه در جامعه حضور داشته باشند و با آسیب‌ها مقابله کنند.

وی با اشاره به شروع فعالیت «طرح مانا» از هفته بهزیستی در استان اردبیل افزود: فعالیت‌های این طرح در طول ایام تابستان نیز ادامه داشت و بالای ۸۰ گروه اعم از دختران و پسران و بانوان با مشارکت در بیش از ۱۵ جلسه آموزش‌های مختلف با آسیب‌های اجتماعی متفاوت جامعه آشنا شدند.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل هدف از اجرای این طرح را مشارکت اجتماعی بیشتر نوجوانان در مقابله با آسیب‌های اجتماعی و طرح راهکارهای مناسب برای حل معضلات دانست و گفت: برنامه «مانا» توسط پایگاه‌های سلامت اجتماعی جمعیت‌های همیاران سلامت روان اجتماعی تحت نظر اداره کل بهزیستی استان در محلات آسیب خیز و حاشیه‌ای اجرایی شد.

رضایی خاطر نشان کرد: همچنین در طول اجرای این برنامه نوجوانان و زنان در قالب گروه‌ها در محلات خود با راهنمایی تسهیلگران، مسائل و مشکلات گروهی و اجتماعی قشر خودشان را با در نظر گرفتن علل و پیامدهای آن از طریق تکنیک نقشه کشی اجتماعی، درخت مشکلات و جدول ماتریکس بررسی و احصاء کردند.

وی با بیان اینکه مهمترین مسئله استفاده از ظرفیت محله محور بودن این طرح بوده است، افزود: امیدواریم در سال آینده برای اجرای طرح مانا بتوانیم مشارکت و همکاری‌هایمان را با ارگان‌های مختلف افزایش دهیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 912779

مهمترین اخبار ایران و جهان: