نیوز سیتی!
25 آذر 1401 - 16:03

حمایت معیشتی از افراد نیازمند و آسیب‌پذیر تداوم داشته باشد

بوشهر - امام جمعه دشتی گفت: خارج کردن یک دفعه‌ای نیازمندان تحت پوشش تبصره ۱۴ کمیته امداد از طرح به صلاح نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام علی زاهددوست در خطبه‌های این هفته نماز جمعه خورموج ضمن گرامیداشت ایام فاطمیه اظهار کرد: در مسئله جهاد تبیین که حکم عام رهبر معظم انقلاب و یک مسئله لازم و فوری است، حضرت فاطمه زهرا و زینب کبری (سلام الله علیهما) پرچمدار واقعی آن هستند؛

وی اضافه کرد: در زمانه‌ای که اقتدار پوشالی دشمن بر سر زبان‌ها بود اما در این شرایط هم آن عظمت ظاهری و پوشالی دشمن به چشم زینب کبری (س) نیامد و با یک سخنرانی کوتاه، تمام اقتدار یزید نقش بر آب شد و زیرسوال رفت.

امام جمعه دشتی بیان کرد: حضرت زهرای مرضیه هم بعد از آنکه به بدن مبارکش تازیانه زدند، و فرزند نازنینش سقط شد و جلوی چشمانش به امیرالمؤمنین (ع) بی حرمتی کردند، او هم به مسجد آمد و آن چنان جهاد تبیین را به منصه ظهور گذاشت که خدعه دشمن را برملا و او را رسوا نمود.

وی ادامه داد: ایران اسلامی امروز در اوج قدرت و اقتدار خود در منطقه و جهان قرار دارد و نقشه‌های های معاندان خود را خنثی و توطئه‌هایشان را نقش بر آب می‌کند.

زاهددوست افزود: در این شرایط، نمی‌توان تحمل کرد که به مقدسات الهی تعرض شود اما افراد مدعی انقلابی گری و قشر دلسوز انقلاب در مقابل، سکوت کرده و از عمل به وظیفه خود در جهاد تبیین کوتاهی کنند.

وی ادامه داد: امر به معروف و نهی از منکر فریضه الهی و واجب شرعی است. همه باید به میدان بیاییم، در فضای مجازی، حرف بزنیم و تبیین کنیم.

امام جمعه دشتی بیان کرد: آمریکا بارها در صحنه‌های مختلف از ملت ایران شکست خورده و امروز هم حرف اول در همه عرصه‌ها ملت ایران می‌زند.

وی افزود: حرف اول یعنی شهید محمد جهان آرا که تانک‌های دشمن را در دروازه‌های خرمشهر به گل نشاند؛ و یا شهید حاج حسن تهرانی‎ مقدم که در اوج تحریم‌ها، صنعت موشکی ما را پایه گذاری کرد تا امروز که غرش این موشک‌ها، خواب را از چشم دشمنان بگیرد.

زاهددوست خاطرنشان کرد: حرف اول یعنی سردار دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی که با تکیه بر قدرت ایمان و تفکر انقلابی خود، آمریکا را در دنیا خوار و ذلیل کرد و یا سردار عزیز و مظلوم دشتیاتی ما شهید نادر مهدوی و همرزمانش که تمام ابهت پوشالی آمریکا را به قعر خلیج فارس فرستاد.

مردم محور اقتدار نظام اسلامی هستند

وی تاکید کرد: در تاریخ انقلاب همواره، مردم محور اقتدار نظام اسلامی بوده اند بنابراین در این شرایط، «کنار نشستن» و «بی تفاوت بودن» از هیج فرد انقلابی و دلسوز پذیرفته نیست.

امام جمعه دشتی بیان کرد: ما شیعه صدیقه اطهر و فدایی زینب کبری (س) هستیم باید در ایام فاطمیه با عمل به جهاد تبیین، خود را به سیره زهرای مرضیه بیش از پیش نزدیک کنیم.

وی افزود: اگر چه فضای مجازی در دست دشمن است اما ما می‌توانیم با الگوگیری از حضرت زهرا (س) به میدان بیاییم و رسانه دین و انقلاب باشیم، و دشمن را در زمینی که خودش طراحی کرده زمین‎ گیر کنیم.

زاهددوست ادامه داد: جوانان غیور ما مانند شهید مهدوی‌ها بارها در میادین مختلف آمریکا و استکبار را شکست داده اند، بازهم می‌توانیم او را در فضای مجازی هم خوار و ذلیل و مغلوب کنیم؛ به شرط اینکه در عرصه شناخت وظیفه و تکلیف امروزمان با بصیرت عمل کنیم.

وی افزود: افراد نیازمند و آسیب پذیر تحت پوشش تبصره ۱۴ قرار گرفته اند الان بدون اینکه اینها را خودکفا کرده باشیم یک دفعه از طرح خارج کنیم آسیب بیشتری می‌بینند.

وی اضافه کرد: باید تلاش کنیم در این شرایط سخت معیشتی باری از دوش نیازمندان و گرفتاران جامعه برداریم. امیدوارم این صدای ما به مسئولان تصمیم گیر کمیته امداد برسد و در تصمیم خود تجدید نظر کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 914235

مهمترین اخبار ایران و جهان: