نیوز سیتی!
24 آذر 1401 - 00:34

استان بوشهر با کمبود نیروی پرستار مواجه است

بوشهر- معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با تأکید بر عدم تناسب بین تعداد پرستار و تخت در بیمارستان‌های استان بوشهر گفت: با کمبود نیروی پرستار در استان مواجه هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد یزدان پناه چهارشنبه شب در نشست با مشاور اجرایی معاون پرستاری وزارت بهداشت با تأکید بر عدم تناسب بین تعداد پرستار و تخت در بیمارستان‌های استان بوشهر اظهار داشت: با کمبود نیروی پرستار در استان مواجه هستیم که باید زمینه جذب با افزایش تعداد مجوزهای استخدامی کادر پرستار در استان بوشهر این افراد فراهم شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با تأکید با اشاره به اینکه با میانگین کشوری نسبت تخت به پرستار فاصله داریم افزود: انتظار داریم نگاه ویژه‌ای به استان بوشهر در این زمینه صورت گیرد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر خاطرنشان کرد: آموزش پرسنل و مدیران پرستاری در بیمارستان‌ها از دیگر نکاتی است که باید برای ارائه خدمات با کیفیت بالاتر مدنظر قرار بگیرد.

نشست دکتر رضا علی نژاد مشاور اجرایی معاون پرستاری وزارت بهداشت با رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، معاون درمان و مدیر دفتر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی بوشهر پیرامون مسائل و مشکلات پرستاران در دفتر رئیس دانشگاه برگزار شد.

همایش دو روزه مدیران بودجه و مالی دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور و سازمان‌های وابسته به وزارت بهداشت باهدف پایش عملکرد و بررسی تهیه و توزیع منابع و به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر و با حضور مدیرکل مرکز بودجه و پایش عملکرد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و مشاور اجرایی معاون پرستاری وزارت بهداشت برگزار شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 911535

مهمترین اخبار ایران و جهان: