نیوز سیتی!
27 آذر 1401 - 11:47

پرداختن به سیره آقاضیاءالدین اراکی کلید تحقق وحدت حوزه و دانشگاه

اراک- فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی با بیان اینکه پرداختن به سیره آقاضیاءالدین اراکی کلید تحقق وحدت حوزه و دانشگاه است، گفت: مباحث این شخصیت بزرگوار می‌تواند حوزه و دانشگاه راهگشا باشد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار محسن کریمی گفت: سالروز وحدت حوزه و دانشگاه فرصتی مناسب برای پرداختن به سیره و شخصیت علمای بزرگ و برجسته دینی و دانشگاهی بوده و باید از این فرصت به خوبی استفاده کرد و برگزاری نخستین پیش کنگره آیت الله آقا ضیا الدین عراقی گامی مؤثر برای پرداختن به شخصیت‌های بزرگ علمی و دینی استان است.

سردار کریمی با اشاره به سالروز شهادت آیت‌الله مفتح، افزود: شهید مفتح از جمله شخصیت‌های مؤثر انقلاب اسلامی و پرچم دار اتحاد میان حوزه و دانشگاه بود که در حوزه‌های نظری و فکری هم در حوزه و هم در دانشگاه بسیار اثرگذار بود و نامگذاری سالروز شهادت این شهید والامقام به نام روز وحدت حوزه و دانشگاه یک راهبرد بسیار مهم و نقشه راهی برای این ۲ مرکز علمی است.

وی با بیان اینکه تقوا، ساده زیستی و اهتمام به مکتب و راه امام خمینی (ره) از علل مهم موفقیت‌های شهید مفتح بود، بر پرداختن به شخصیت‌هایی، چون آیت الله آقاضیاء الدین عراقی تاکید کرد و گفت: مرحوم آقاضیاء الدین عراقی یکی از افتخارات استان مرکزی است که در مباحث فقهی و اصولی تحقیقات جامع و سخنان بسیار کاربردی و ارزشمندی دارد و مباحث این شخصیت بزرگوار می‌تواند برای جامعه علمی، حوزوی و دانشگاهی بسیار راهبردی و قابل استفاده باشد.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی اضافه کرد: به کار بردن تعبیر نور دین و استوانه برای مرحوم آقاضیاء الدین عراقی توسط حضرت امام (ره) نشان از اثرگذاری اقدامات این عالم وارسته است و آثار وی در فقه شیعه و خصوصاً اقدامات او در مقابله با عرفان و تصوف انحرافی در نجف همواره در تاریخ اسلام ماندگار است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 917679

مهمترین اخبار ایران و جهان: