نیوز سیتی!
22 آذر 1401 - 17:15

ایثارگری ریشه در اخلاق و جامعه اسلامی دارد

اردبیل- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل گفت: قلب ایثارگران سرشار از رحمت و نوعدوستی است چرا که ایثارگری و عمل خیر ریشه در اخلاق اسلامی دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا قاسمیان بعد از ظهر سه‌شنبه در آئین تجلیل از داوطلبان جمعیت هلال احمر استان اردبیل اظهار کرد: ایران همواره در نقش هلال احمر جهانی وارد عمل شده چرا که نقش نجاتگری و نجات‌بخشی دارد.

وی با تاکید بر اینکه باید انسان‌هایی تربیت کنیم که داوطلبانه به همنوعان خود خدمت کرده و خلأهای موجود را پر کند، تصریح کرد: «روز جهانی داوطلبان» فرصتی برای توسعه فرهنگ فعالیت‌های داوطلبانه و مشارکت مردمی در عرصه‌های ترویج فرهنگ انسان دوستی است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل نقش گروه‌های داوطلب و جهادی به ویژه در برنامه‌های حوزه سلامت را مهم ارزیابی کرد و گفت: حضور ۵۰۰ امدادگر داوطلب در استان اردبیل نشان از اهتمام و توجه مردم نوعدوست این استان نسبت به کاستن از آلام بشری است.

قاسمیان با یادآوری اینکه جمعیت هلال احمر یک نهاد مردم‌محور است، افزود: بهره‌گیری از داوطلبان سازمان در حوزه‌های بهداشتی و درمانی و پروژه‌هایی نظیر محرومیت‌زدایی بسیار مهم و اساسی است.

سرپرست جمعیت هلال احمر استان اردبیل نیز در این مراسم خاطرنشان کرد: داوطلبان، جوانان و امدادگران بال‌های جمعیت هلال احمر در زمان پرواز برای نوعدوستی هستند.

حمید قویدل با بیان اینکه حدود چهار میلیارد تومان کمک بلاعوض به بیماران نیازمند داشته‌ایم، اضافه کرد: حدود ۲ میلیارد تومان نیز تسهیلات به این نوع بیماران پرداخت شده است.

وی با اشاره به واریز بیمه تأمین اجتماعی داوطلبان جمعیت هلال احمر، از جذب و استخدام نیروهای داوطلب با درجه ایثار در این جمعیت خبر داد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان اردبیل نیز بیان کرد: طبق احادیث، خداوند متعال بر روی زمین بندگانی دارد که برای رفع نیازهای مردم تلاش می‌کنند که این افراد در روز قیامت در امان الهی هستند.

حجت‌الاسلام سید علی فاطمی‌نیا ادامه داد: سفید و سرخ‌پوشان جمعیت هلال احمر در هر شرایط آب و هوایی و در هر ساعت از شبانه‌روز به مردم خدمت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، در این آئین از اعضای داوطلب جمعیت هلال احمر با اهدای لوح و هدیه‌ای به رسم یادبود تجلیل شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 908879

مهمترین اخبار ایران و جهان: