نیوز سیتی!
29 آذر 1401 - 18:13

تکریم امام جمعه اسلامشهر پس از ۴۲ سال خدمت/ امام جمعه جدید اسلامشهر معرفی شد

آیین تکریم و معارفه امام جمعه اسلامشهر با حضور رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اسلامشهر، آیین تکریم امام جمعه سابق و معارفه امام جمعه جدید اسلامشهر، صبح امروز با حضور رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور، جمعی از ائمه جمعه استان تهران، نمایندگان مراجع عظام تقلید و حوزه‌های علمیه و مدیران استانی و ادارات شهرستان اسلامشهر در محل سالن اجتماعات اردوگاه شهید غلامی اسلامشهر برگزار شد.

در این مراسم که به پاس ۴۲ سال خدمت حجت الاسلام محمدعلی نوروزی، امام جمعه اسلامشهر برگزار شد، با ابلاغ حکم رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور ضمن معرفی امام جمعه جدید اسلامشهر از امام جمعه سابق این شهرستان تجلیل به عمل آمد.

حجت الاسلام محمدعلی نوروزی که در تیرماه سال ۱۳۱۸ در یک خانواده مذهبی و روحانی ساکن در یکی از روستاهای تابعه شهرستان فامنین استان همدان دیده به جهان گشوده و از سال ۱۳۳۳ در حوزه علمیه همدان مشغول به تحصیل و کسب علوم دینی در محضر آیات عظام گلپایگانی، اراکی، بروجردی، حکیم و دیگر مراجع و علمای عظام شد، در پایان دوره تحصیلات در حوزه علمیه قم به تدریس و آموزش طلاب و روحانیون جویای علم پرداخت.

وی از تاریخ ۲۶ بهمن سال ۱۳۵۹ با حکم حضرت امام خمینی(ره) به عنوان امام جمعه و نماینده ولی فقیه در شهرستان اسلامشهر، نماز جمعه این شهرستان را راه‌اندازی و هر هفته آیین عبادی و سیاسی نماز جمعه را اقامه کرده است.

حجت الاسلام نوروزی که پس از ۴۲ سال خدمت تلاش و کوشش در جهت ارتقا و رشد همه جانبه شهرستان اسلامشهر به دلیل کهولت سن و بنا به درخواست خود و برای ادامه فعالیت های دینی در حوزه های علمی از سمت امام جمعه اسلامشهر کناره‌گیری کرد و روز جمعه ۲۵ آذر ماه جاری با اقامه آخرین نماز جمعه از مردم شهرستان اسلامشهر خداحافظی کرد، امروز هم با حضور پرشور اقشار مختلف مردم و خانواده های شهدا و مسئولین استانی و شهرستان به صورت رسمی این شهرستان را ترک و به شهر مقدس قم عزیمت کرد.

در آیین تکریم و معارفه امام جمعه اسلامشهر با حکم حجت‌الاسلام علی اکبری رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور، حجت الاسلام محمد باقر برقراری، به عنوان امام جمعه جدید اسلامشهر منصوب و معرفی شد.

 

حجت الاسلام برقراری پیش از این مسئولیت امام جمعه ملایر را برعهده داشته است.

پایان پیام/۶۷۰۲۱

منبع: فارس
شناسه خبر: 923035

مهمترین اخبار ایران و جهان: