نیوز سیتی!
05 دی 1401 - 00:31

بی توجهی به ضوابط ویژه طراحی شهری در بافت تاریخی گرگان

گرگان- عضو شورای اسلامی شهر گرگان گفت: علی رغم اینکه در حوزه بافت تاریخی شهر گرگان ضوابط و مقررات ویژه ای وجود دارد اما این مسئله رعایت نمی‌شود.

عیسی مهری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارکرد: یکی از موضوعاتی که در طرح جامع تفصیلی به آن توجه شده، سطح اشغال، وضعیت پیش آمدگی و موضوعات جانمایی و طراحی ساختمان است که ضوابط و مقررات آن در طرح تفضیلی دیده شده است و شهرداری‌ها موظف هستند از این ضوابط، مقررات و دستورالعمل‌ها تبعیت کنند.

عضو شورای اسلامی شهر گرگان و کارشناس حوزه شهرسازی افزود: علی رغم اینکه در حوزه بافت تاریخی شهر گرگان ضوابط و مقررات ویژه ای در این رابطه وجود دارد و مدل طراحی شهری برای آن دیده شده اما این مسئله رعایت نمی‌شود و در کمیسیون ماده ۱۰۰ هم جریمه ای برای این منظور لحاظ نشده است.

وی گفت: برای طرح‌های توسعه و عمران، چهار سطح وجود دارد که در کشور ما اصولاً فقط دو تیپ از طرح‌های جامع و طرح‌های تفضیلی شهری اعمال می‌شود و متاسفانه جزئیات شهرسازی در سطوح بالاتر تهیه نشده و این وظیفه شهرداری‌ها است که آن را تهیه کنند و به تصویب برسانند.

مهری افزود: در گذشته طرحی با موضوع نظارت بر نمای ساختمان‌ها و بناها برای برخی میادین مانند میدان وحدت، میدان شهید قندهاری و همچنین ورودی غربی گرگان تهیه شده بود اما این طرح اجرایی نشد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 934279

مهمترین اخبار ایران و جهان: