نیوز سیتی!
09 دی 1401 - 11:28

واکنش اهالی فوتبال به درگذشت مروارید سیاه/ پله میهمان مارادونا + فیلم

بازیکنان بزرگ و شخصیت‌های مهم فوتبال و ورزش جهان نسبت به یکی از بزرگان تاریخ فوتبال واکنش نشان دادند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، ادسون آرانتس دوناسیمنتو ملقب به پله، اسطوره برزیلی فوتبال جهان شب گذشته (پنجشنبه) در سن 82 سالگی، پس از چند سال دست و پنجه نرم کردن با بیماری سرطان روده بزرگ درگذشت.

این اتفاق واکنش بسیاری از اهالی فوتبال را به دنبال داشت و مقامات و بازیکنان زیادی نسبت به این اتفاق ابراز تأسف کردند که بخشی از آنها به شرح زیر است:

جانی اینفانتینو، رئیس فیفا
غیرممکن است که میراث پله را در کلام خلاصه کنیم. به خانواده، دوستان، فدراسیون فوتبال برزیل، کشور برزیل و به همه هواداران فوتبال که او را دوست داشتند، تسلیت عمیق خودم را ابراز می‌کنم. سوگوار از دست دادن حضور فیزیکی پله عزیزمان هستیم، اما او مدت‌ها پیش به جاودانگی رسید و برای همیشه کنار ما خواهد بود.

الکساندر چفرین، رئیس یوفا
او اولین سوپرستار فوتبال است و به‌خاطر دستاوردهایی که درون و بیرون از زمین کسب کرد، طلایه‌دار رشد فوتبال برای تبدیل شدن به محبوب‌ترین ورزشگاه جهان را ایفا کرد. جای خالی او واقعاً احساس می‌شود.

توماس باخ رئیس کمیته بین‌المللی المپیک
با درگذشت پله، جهان یک اسطوره عالی ورزشی خودش را از دست داد. او معتقدی واقعی نسبت به ارزش‌های المپیک و حامل سربلند مشعل المپیک بود. اهدای نشان المپیک به پله یک افتخار محسوب می‌شد.

لیونل مسی
روحت شاد؛ پله.

فرانتس بکن‌باوئر
فوتبال بزرگترین فرد خود در تاریخش و من یک دوست منحصر به فرد را از دست دادم. فوتبال همیشه برای تو خواهد بود؛ روحت شاد.

کریستیانو رونالدو
تسلیت عمیق من به برزیل، به ویژه خانواده ادسون آرانتس دوناسیمنتو. یک خداحافظی باشکوه برای «شاه پله» جاودان، برای بیان دردی که سراسر جهان فوتبال تحمل می‌کند، به هیچ وجه کافی نیست. او الهام‌بخش میلیون‌ها نفر و یک مرجع برای دیروز، امروز و همیشه است.

کیلیان امباپه
شاه فوتبال ما را ترک کرد، اما میراث او هیچ‌گاه فراموش نمی‌شود.

اوسین بولت، قهرمان دوی سرعت
یک اسطوره ورزشی. روحت شاد شاه پله.

گابریل باتیستوتا
ممنون به‌خاطر تمام چیزی که به جهان فوتبال دادی.

ارلینگ هالند
هر حرکتی که بازیکنان فوتبال انجام می‌دهند، پله ابتدا آن را انجام داده است. روحت شاد.

نیمار
شماره 10 قبل از پله فقط یک عدد بود. من این جمله را در برهه‌ای از زندگی‌ام خواندم، اما این جمله زیبا کامل نیست. می‌خواهم بگویم فوتبال قبل از پله تنها یک ورزش بود که پله آن را عوض کرد. او فوتبال را به هنر، سرگرمی تبدیل کرد. پله صدایی به مردم فقیر و سیاه‌پوست و به برزیل یک دیدگاه داد. فوتبال و برزیل سپاس خود را نسبت به شاه نشان می‌دهند. او رفته اما جادویش می ماند. پله جاودان است.

باشگاه رئال مادرید
رئیس و هیئت مدیره باشگاه رئال مادرید عمیقاً از درگذشت اسطوره فوتبال جهان و یکی از بهترین بازیکنان ادوار مختلف ابراز تأسف می‌کند. رئال مادرید تسلیت خودش را به خانواده، عزیزان و باشگاه‌های پله، کنفدراسیون فوتبال برزیل و تمام هواداران فوتبال در برزیل و سراسر جهان تسلیت می‌گوید.

باشگاه بارسلونا
باشگاه بارسا تأسف عمیق خود را بابت درگذشت شاه پله، یکی از بهترین بازیکنان تاریخ فوتبال ابراز می‌کند. فوتبال با او بزرگتر شد.

همچنین عمر مومنی کاریکاتوریست سایت «گل»، به این موضوع واکنش نشان داد که در زیر می‌بینید.

ادسون آرانتس دو ناسیمیونتو | پله ,

 

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 943435

مهمترین اخبار ایران و جهان: