نیوز سیتی!
13 بهمن 1401 - 14:33

۴۵۰۰دانش آموزکهگیلویه وبویراحمدی در مراسم اعتکاف شرکت می کنند

یاسوج- معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد گفت: چهار هزار و ۵٠٠ نفر دانش آموز معتکف در پنج مسجد استان، در آیین اعتکاف شرکت می کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام هاشم موسوی نیا ظهر پنجشنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: نخستین بار مراسم اعتکاف دانش‌آموزی با حضور دانش‌آموزان دختر و پسر در پنج مسجد کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود.

وی بیان داشت: ایام اعتکاف از سحرگاه پانزدهم بهمن‌ماه تا غروب هفدهم بهمن است.

موسوی نیا اظهار داشت: در بخش‌های دیشموک، چاروسا و سوق هر کدام در دو مسجد میزبان معتکفین خواهد بود.

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه استان تصریح کرد: در یاسوج، مسجد ابوالفضل (ع) واقع در گلستان پنج ویژه اعتکاف پسران و مسجد امام حسن عسگری (ع) واقع در ترمینال یاسوج ویژه نوجوانان دختر است.

وی افزود: باید زمینه اعتکاف دلنشین و معنوی را برای قشر جوان و نوجوان فراهم کنیم و هرچه ارتباط این گروه‌های سنی با معنویات و اهل بیت (ع) بیشتر شود، بازدارندگی و اثر آن در زمینه معضلات اجتماعی بالا می‌رود و ملموس‌تر می‌شود.

هاشم موسوی نیا تصریح کرد: اجرای برنامه اعتکاف برای دانش آموزان معتکف با رویکرد جهاد تبیین خواهد بود و دانش آموزان معتکف با برنامه‌هایی مانند اخلاق در نظام تعلیم و تربیت، راه‌های بهره‌گیری از اخلاق نیکو با توجه به قرآن کریم، شرح اعتکاف و رسم بندگی، مراسم جز خوانی و محفل انس با قرآن، تفسیر، بیان احکام و مسائل شرعی، آشنا می‌شوند.

وی افزود: این برنامه در پنج روستای تل کوچک، راک، دوریزگان، فیلگاه و چنگوا برگزار خواهد شد و برنامه اعتکاف ویژه خواهران در شهر دهدشت در مساجد امام رضا (ع) و نبی اکرم (ص) برگزار می‌شود و برادران در مسجد صاحب الزمان (ع) این شهر برنامه اعتکاف را برگزار خواهند کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1015035

مهمترین اخبار ایران و جهان: