نیوز سیتی!
27 دی 1401 - 11:29

ورود جامعه نخبگان و هیئت‌های اندیشه‌ورز به مسائل عشایر کشور

رئیس بنیاد نخبگان استان ایلام: جامعۀ نخبگانی می‌تواند با نگاه مسئله‌محور، تیم‌های علمی حول مشکلات و مسائل عشایر تشکیل دهد تا ضمن بهبود وضعیت اقتصادی عشایر، کیفیت زندگی این قشر مهم از جامعه را بهبود دهد.

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس و به نقل از بنیاد ملی نخبگان، به منظور توسعه پژوهش‌های کاربردی، استفاده بهینه از امکانات، استعدادها و ظرفیت‌ها، رفع نیازهای آموزشی، پژوهشی و تحقیقاتی، مشارکت مؤثر اساتید و پژوهشگران صاحب استعداد برتر و گسترش همکاری‌ها با دستگاه‌های اجرایی و مراکز علمی و آموزشی، تفاهم‌نامه همکاری بنیاد نخبگان استان ایلام و اداره‌‎کل امور عشایر استان ایلام منعقد شد.

در این نشست، محمد ایدی، رئیس بنیاد نخبگان استان ایلام به ارزش و اهمیت عشایر اشاره و بر رفع مشکلات این قشر خاصه در بخش نگهداری دام تأکید کرد و گفت: می‌توان با همکاری نهادها و دستگاه‌های مختلف، بخش زیادی از مشکلات و چالش‌های جامعۀ عشایری کشور را رفع کرد.

وی افزود: جامعۀ نخبگانی می‌تواند با نگاه مسئله‌محور، تیم‌های علمی حول مشکلات و مسائل عشایر تشکیل دهد تا در یک فضای کاملاً نخبگانی، ضمن بهبود وضعیت اقتصادی عشایر، کیفیت زندگی این قشر مهم از جامعه را بهبود داد.

فرشاد یاسمی، مدیرکل امور عشایر استان نیز ضمن ارائۀ گزارشی از عملکرد این اداره، استفاده از ظرفیت هیئت اندیشه‌ورز را امری روری توصیف کرد.

در انتهای این نشست، تفاهم‌نامه همکاری با هدف ایجاد فرصت‌های تبادل دانش و گسترش همکاری‌های اجرایی، علمی و پژوهشی مشترک در بخش‌های اجرایی از طریق شناسایی، هدایت و حمایت استعدادهای برتر و نخبگان به حوزه‌های کار و فعالیت‌ بین بنیاد نخبگان و اداره‌کل امور عشایر استان ایلام منعقد شد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 982179

مهمترین اخبار ایران و جهان: