نیوز سیتی!
27 دی 1401 - 17:31

نیمی از واحدهای مسکونی روستایی البرز، مقاوم سازی شده است

سرپرست مدیریت بحران استانداری البرز گفت: در حال حاضر در سطح استان البرز از مجموع ۶۰ هزار واحد مسکونی روستایی استان، ۵۰ درصد از واحدها مقاوم سازی شده و۳۰ هزار واحد دیگر نیاز به مقاوم سازی دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، منوچهر غفاری، سرپرست مدیریت بحران استانداری البرز، در نشست هماهنگی و اتخاذ تدابیر مناسب به منظور مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی استان که با حضور مدیرکل و معاونین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان البرز در سالن جلسات اداره کل مدیریت بحران استانداری برگزار شد، گفت: خوشبختانه با همت و تلاش صورت پذیرفته در طول سال‌های اخیر بویژه در دولت مردمی، اقداماتی در حوزه مقاوم سازی واحدهای روستایی انجام شده است اما با توجه به تسهیلات پرداختی از سوی اداره کل بنیاد مسکن استان از فرمانداران، بخشداران و دهیاران انتظار می‌رود با اتخاذ تدابیر مناسب و تشویقی، ساکنین روستاهای استان را به این امر مهم ترغیب نمایند. 

وی افزود: مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی از جمله برنامه‌های اصلی مدیریت بحران استانداری و بنیاد مسکن استان است که امید است با دقت نظر مسؤولان ذیربط به نتایج مطلوب دست یابد.

مدیرکل بنیاد مسکن استان نیز در این جلسه با ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در این زمینه، اظهار کرد: بر اساس گزارش های ارائه شده رخدادهای طبیعی سالهای اخیر از جمله؛ سیل سیجان، ناریان و .. زلزله‌های کشور اطلاعات مهمی پیرامون نحوه مقاوم سازی و لزوم بهسازی مساکن روستایی با سازه های مقاوم در اختیار مسؤولان قرار دارد که محور تصمیم سازی‌های اخیر متولیان امر می‌باشد.

محمدی افزود: با پیگیری‌های بعمل آمده برای احداث منازل آسیب دیده از سیل در روستای ناریان ۲۰۰ میلیون تومان وام(۵۰ میلیون تومان بلاعوض)، ۸ تن سیمان و نظارت و نقشه برداری رایگان و همچنین برای تعمیرات ۵۰ میلیون تومان وام(۲۰ میلیون تومان بلا عوض) با یک تن سیمان رایگان پرداخت می‌شود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 983035

مهمترین اخبار ایران و جهان: