نیوز سیتی!
05 بهمن 1401 - 15:50

آموزش خودمراقبتی برای 900 زن و دختر زنجانی

سرپرست امور توسعه و پیشگیری بهزیستی استان زنجان از اجرای طرح آگاهسازی خود مراقبتی برای ۹۰۰ نفر از دختران و زنان تحت پوشش خبر داد و گفت: این طرح با استفاده از نتایج حاصل از پیمایش ومطالعات ملی رصد آسیب‌های اجتماعی تدوین و اجرا شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، شهناز آقاخانی سرپرست امور توسعه و پیشگیری بهزیستی استان زنجان در جمع خبرنگاران با اشاره به اجرای طرح خودمراقبتی بانوان زنجانی اظهار کرد:  این طرح در سال جاری برای اولین بار در استان زنجان با تاکید  برحفظ کرامت انسانی و سعی در ارتقاd دانش و آگاهی، عزت نفس و خودشکوفایی بانوان و دختران دارای دامنه سنی ۱۳-۴۰ سال در حوزه مسائل روانی اجتماعی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اجرا شد.

سرپرست امور توسعه و پیشگیری بهزیستی استان زنجان تصریح کرد: تمرکز اصلی این برنامه خود مراقبتی با محوریت افزایش سواد سلامت اجتماعی و سواد رسانه‌ای است تا افراد بتوانند به استقلال، خودباوری و احیاء حقوق مادی معنوی خود دست یافته و با تغییر مطلوب شرایط، بر محیط زندگی کنترل نسبی داشته باشند.

آقاخانی یادآور شد: خودمراقبتی موضوعی آموختنی، آگاهانه و هدفمند است که هر فردی برای خود، خانواده و دیگران انجام می‌دهد تا سالم بماند و شامل اقدامات و تصمیماتی است که در راستای حفظ سلامت، پیشگیری از خطرات و آسیب‌های اجتماعی و توانایی رفع نیازهای جسمی، روانی و اجتماعی افراد اخذ می‌شود.

وی افزود: این طرح درقالب برنامه های مشارکت اجتماعی و درجهت کاهش ریسک وآسیب ناشی از رفتارهای پرخطردر دو فاز اجرا شده است که درفاز اول استان زنجان به عنوان استان میزبان، کارگاه آموزشی تربیت مربی رابرای ۱۲۰ نفر از تسهیلگران استانهای قم، سمنان، یزد وهمدان با ۲۴ ساعت آموزش بصورت مجازی برگزار کرد و ۱۸ تسهیلگراز مراکز مثبت زندگی استان زنجان نیز آموزش‌های لازم را فرا گرفتند.

وی اضافه کرد: در فاز دوم، طرح با ۲۴ ساعت آموزش به مخاطبین اصلی آغاز و ۹۰۰ نفر در دو گروه سنی دختران نوجوان وجوان دارای دامنه سنی ۲۰-۱۳ سال و زنان جوان دارای دامنه سنی ۲۰-۴۰ سال آموزشهای لازم را توسط مراکز مجری درسطح استان و در ۱۲ جلسه آموزش دیدند.

آقاخانی محتوای آموزش طرح خاطرنشان کرد: محورهای آموزشی این طرح در حوزه مسائل روانی - اجتماعی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است و سعی دارد با محوریت افزایش سواد سلامت اجتماعی، سواد رسانه ای و برقراری شبکه ارتباطی سازنده بین نوجوانان و والدین آنها، اهداف پیش بینی شده طرح را محقق سازد.

پایان پیام/73005

منبع: فارس
شناسه خبر: 997679

مهمترین اخبار ایران و جهان: