نیوز سیتی!
05 بهمن 1401 - 12:25

دیدار چهره به چهره قضات با زندانیان در دهه فجر

رئیس کل دادگستری استان زنجان با تاکید بر ضرورت توجه قضات به زندان و امور زندانیان گفت: قضات با بررسی وضعیت پرونده زندانیان و مشکلات زندان، نسبت به رفع و یا کاهش مسائل آنها اقدام کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی رئیس کل دادگستری استان زنجان در جلسه ماده ۲۷ ساماندهی امور زندانیان استان که به میزبانی دادگستری استان زنجان برگزار شد، اظهار کرد: قضات نسبت به بررسی وضعیت پرونده‌ها، رفع مشکلات زندان و امور زندانیان توجه ویژه داشته باشند.

 رئیس کل دادگستری استان زنجان با قدردانی از تلاش‌های اعضا و مدیرکل زندان‌های استان افزود: اجرای سیاست‌های کلان قوه قضاییه در همه سازمان های تابعه با جدیت و بر اساس برنامه زمان‌بندی شده در دستور کار قرار گیرد.

وی انجام دادرسی الکترونیکی محاکم با زندانیان در دوره تحول و تعالی قوه قضاییه را یک اقدام بسیار خوب و ارزشمند عنوان کرد و گفت: با توجه به ظرفیت‌های ایجاد شده میان دادگستری و زندان‌ها خوشبختانه انجام دادرسی الکترونیکی انجام شده است.

صادقی نیارکی گفت: طبق سنوات گذشته در ایام‌الله دهه فجر امسال نیز برنامه بازدید مسئولان قضایی و قضات استان از زندان‌های استان و دیدار چهره به چهره با زندانیان را خواهیم داشت و در این دیدارها ضمن بررسی پرونده‌های زندانیان، صحبت‌ها و مشکلاتشان را خواهیم شنید تعدادی از زندانیان واجد شرایط از زندان آزاد و یا به مرخصی خواهند رفت.

رئیس شورای قضایی استان زنجان تأکید کرد : حضور مستمر و منظم قضات در زندان‌های استان برای بررسی مشکلات زندان و زندانیان در کاهش جمعیت کیفری زندان ها بسیار موثر است.

پایان پیام/73005

منبع: فارس
شناسه خبر: 997079

مهمترین اخبار ایران و جهان: