نیوز سیتی!
09 بهمن 1401 - 15:02

گشت ارشاد مسوولان وعده‌ای که بر زمین مانده است/ ستاد امر به معروف ورود کند

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه امر به معروف رعایت حدود الهی است گفت: یکی از وعده‌های دولت که روی زمین مانده است، اجرای گشت ارشاد مدیران است که فکر نمی‌کنم اتفاق خاصی در این خصوص رخ داده باشد و باید ستاد امر به معروف در این امر ورود داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی ظهر امروز در آیین اعطای احکام ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان همدان با بیان اینکه ستاد امر به معروف و نهی از منکر در دو سه سال اخیر رویکرد جدیدی را پیدا کرده است اظهار کرد: برنامه ستاد بر این است که جایگاه اساسی خود را در مسئله امر به معروف و نهی از منکر پیدا کند.

وی گفت: بنا بر این است که ستاد امر به معروف با ضوابط و قوانین خود وظیفه ذاتی خود در امر نظارت بر دستگاه‌ها نه به عنوان یک مجموعه در عرض دستگاه‌های نظارتی بلکه به عنوان دستگاهی طبق ضوابط و قوانین خود پیش برود.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با تاکید بر اینکه صحبت از امر به معروف و نهی از منکر را همه واقفیم و آن چیزی است که حدود الهی را رعایت می‌کند افزود: امر به معروف است که باعث می‌شود واجبات الهی رعایت شود، در روایات نیز داریم که امر به معروف در برابر مابقی واجبات مثل قطره‌ای از یک دریاست.

وی با بیان اینکه امروز در جامعه امر به معروف و نهی از منکر محدود به مسائلی شده و ذهنیت‌هایی شکل گرفته است عنوان کرد: وقتی از امر به معروف صحبت می‌کنیم برخی فکر می‌کنند فقط دعوت به حجاب امر به معروف است، در حالی که اصل این فریضه این موضوع نیست، باید مقایسه کرد که فساد بی‌حجابی در برابر فساد اداری کدام یک به هنجارهای اجتماعی و دین مردم بیشتر آسیب می‌زند.

شعبانی خاطرنشان کرد: باید مطالعه اجتماعی انجام دهیم و ببینیم جوانانی که از دین زده شده و گاهی اوقات انتقادات بسیار جدی دارند از آنها بپرسیم چرا دین شما تضعیف شده است؟ که آن موقع مشخص می‌شود چند درصد به خاطر بی‌حجابی و چند درصد به عملکرد مسولان مربوط می‌شود.

وی یادآور شد: در ذهن همه ما این گونه است که تاثیر عملکرد مسوولان جمهوری اسلامی در حفظ هنجارهای اجتماعی خیلی بیشتر از امر به معروف و نهی از منکر خانم بی‌حجاب است، هرچند امر به معروف نسبت به بی‌حجابی نیز نفی نمی‌شود اما رتبه فساد در جامعه با یکدیگر متفاوت است و ابتدا باید از فسادهای رده بالا شروع کرد.

امام جمعه همدان تاکید کرد: اینکه ائمه(ع) همواره دنبال اصلاح در جامعه بودند به این معناست که اصلاح ابتدا باید از مسوولان شروع شود و چند میلیون نفر که حقوق اداری می‌گیرند، از بیت‌المال مسلمین ارتزاق می‌کنند پس اگر این حقوق‌بگیران اداری به وظیفه ذاتی و قانونی خود عمل کنند، وضعیت هنجارها در جامعه خیلی بهتر خواهد بود.

وی جواب ندادن به ارباب رجوع در ادارات و مسائلی از این دست را کم‌فروشی دانست و بیان کرد: این میزهایی که ما نشسته‌ایم، چندین نفر قبل از ما روی آن نشسته‌اند و اکنون یا برکنار شده یا از دنیا رفته‌اند پس باید برای این مسولیت‌ها پاسخگو باشیم.

شعبانی عنوان کرد: یکی از وعده‌های دولت که روی زمین مانده است، اجرای گشت ارشاد مدیران است که فکر نمی‌کنم اتفاق خاصی در این خصوص رخ داده باشد و باید ستاد امر به معروف در این امر ورود داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: بارها گفته‌ام مدیر خوب مدیری است که بر زیرمجموعه خود نظارت کند و مدیریت خوبی داشته باشد چراکه صلاح خوب در سایه نظارت خوب رخ می‌دهد.

وی یکی از مشکلات ادارات را نیز در بخش حراست دستگاه‌های اجرایی دانست و گفت: اگر این بخش‌ها فعال باشند بخشی از کارهای نظارتی را می‌توانند انجام دهند.

انتهای پیام/۸۹۰۰۳/ 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1005179

مهمترین اخبار ایران و جهان: