نیوز سیتی!
23 دی 1401 - 16:17

یادواره شهیدان در بهمئی برگزار شد

با حضور مردم و مسئولان یادواره شهیدان در بهمئی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بهمئی؛ یادواره شهدای آبروی محله شهید سید علی کرم دهبان نژاد ، شهید سید مهنا رام نژاد، شهید فرهنگی، سید عباس رام نژاد در شهرستان بهمئی به همت خانواده شهدا و حوزه مقاومت بسیج ثارالله مرکزی سپاه ناحیه بهمئی، پایگاه مقاومت بسیج امام علی النقی ع و بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان بهمئی برگزار شد.

مشاور استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این یادواره گفت: اگر مسلمانان در دنیا به دینداری خود افتخار می کنند، مردم ایران نیز سربلند زیر سایه ولایت زندگی می کنند.

حجت الاسلام عبدی‌پور به نقش شهدا در تداوم راه انقلاب اشاره کرد و گفت:‌ برگزاری یادواره شهدا مروری است بر پیام شهدا و بازخوانی مرام آنان تا درسی برای اجرای سبک زندگی در جامعه اسلامی باشد.

وی افزود:‌ شهدا بازوی ولایت و آبروی اسلام شدند و عزت و قدرت ما را بیمه کردند و ما وارثان شهدا هستیم و باید بدانیم که تنها خانواده شهدا وارث آنان نیستند بلکه همه ما از شهدا ارث می بریم.

مشاور استاندار کهگیلویه و بریواحمد گفت:‌ امروز ما 2 گروه رزمنده داریم اول رزمندگانی که مدافع حرم هستند و از حرم اهل بیت دفاع می کنند و دوم رزمندگانی هستند که از حریم انقلاب و ولایت دفاع می کنند و از نفوذ دشمن جلوگیری می کنند که باید قدردان این عزیزان باشیم.

حجت الاسلام عبدی‌پور گفت: شهدا سرمایه های بزرگ معنوی کشور هستند و مهم ترین وظیفه ما آشنایی با سبک زندگی آنان و جامه عمل پوشاندن به این سبک زندگی است.

این مشاور استاندار افزود: مهم ترین پیام یادواره شهدا دعوت جوانان به آشنایی با اخلاق و رفتار شهیدان است که با خواندن وصیت نامه شهدا می توان به ابعاد والای زندگی آنان پی برد.

مشاور ارشد استاندار کهگیلویه و بریواحمد افزود: جنگ تحمیلی برای نابودی انقلاب و نظام اسلامی طراحی شده بود، اما با درایت و تیزهوشی امام خمینی به نقطه شکوفایی و درخشندگی ملت ایران تبدیل شد و امروز به عنوان الگویی فراتر از جغرافیای کشور و ظهور مقاومت اسلامی و ضد صهیونیستی در منطقه مبدل شده است. 

حجت الاسلام عبدی پور گفت: اگر شجاعت ها، ایثار، از خودگذشتگی‌ها و جان نثاری‌های شهدا و رزمندگان اسلام در آن روزها نبود، الان آرامش و آسایش در جامعه وجود نداشت، بهمین جهت خلوص پاک آن شهدا و قطرات خونی که در مسیر انقلاب اهداء کرده‌اند با هیچ چیزی قابل مقایسه نیست. 

وی با تأکید به زنده نگه داشتن نام و یاد شهدا گفت: در همه زمانها زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا و حفظ حرمت و جایگاه خانواده های معظم انها برای تداوم انقلاب اسلامی و عزت و عظمت نظام اسلامی ایران و ایرانیان لازم و ضروری است از این رو برگزاری یادواره شهدا نقش مؤثری در روشنگری، بصیرت افزایی و دشمن شناسی جامعه دارد و زمینه آشنایی جوانان و نسل جوان را با افکار شهدا و اهداف آنها فراهم می‌کند.

وی ادامه داد: به سبب حضور جوانان و نوجوانان در چنین مجالس و آشنایی آنان با شهدای شهر، تعلق و خاطر آنان نسبت به آرمان های شهدا ارتقا یافته است.

وی اذعان کرد: هدف جنگ نرم دشمن، این است که مردم را از عرصه‌ی جهاد و مقاومت دور کند، بطور قطع یاد شهدا و برگزاری یادواره ها میتواند ملّت را سَرپا نگه داشته و در آنها شوق و طراوت را به وجود بیاورد . بیان زندگی‌نامه‌ی شهیدان و خصوصیّات زندگی شهدا و چگونگی مشی زندگی آنها در بین نسل جوان راهگشای بسیاری از مسائل خواهد بود. 

مشاور استاندار کهگیلویه و بریواحمد بیان کرد: بنابه فرمایشات حضرت امام خامنه ای مدظله باید تلاش شود مشی و سبک زندگی شهدا تبیین شود. دشمنان ایران به دنبال تبدیل کردن ارزش‌های ما به ضد ارزش هستند، لذا از ترویج فرهنگ شهدا ناراحتند چون فرهنگ شهدا نشأت‌ گرفته از فرهنگ عاشورا است و ما موظفیم با برگزاری یادواره های شهدا، فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان انتقال دهیم . 

وی اظهار کرد: در دورانی که تمام تلاش وهدف دشمنان گسترش فرهنگ منحط غرب و ترویج بی‌بندوباری در جامعه ما می باشد، تبیین و تقویت فلسفه ایثار و شهادت در بین جوانان بهترین راه برای مقابله با این ناتوی فرهنگی می باشد. تببین زندگی‌نامه و خاطرات شهدا برای جوانان و نوجوانان تأثیر فوق‌العاده‌ای در مبارزه با تهاجم فرهنگی دارد بنابراین ترویج فرهنگ مقاومت اسلامی و احیای فرهنگ مقاومت، ایثار و شهادت در جامعه بسیار ضروری و حائز اهمیت است.

حجت الاسلام عبدی پور افزود : وظیفه و رسالت امروز ما پاسداری از ارزش‌های انقلاب اسلامی است چراکه اگر امروز اسلام ناب به سراسر جهان صادرشده، و این به به برکت خون شهدایی مانند سردار دلها و سایر شهیدان عالیمقام و تدابیر امام خمینی (ره) و امام خامنه ای است .شهیدان سرافراز ما همان‌هایی هستند که به خاطر انجام تکلیفشان از تمام لذت‌های دنیوی دست کشیدند و از هر آنچه که داشتند گذشند؛ با همه سختی‌ها جهاد کردند و و بالاترین مقام شهادت نائل شدند.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر ما در میدان جنگی به تمام معنا هستیم چه جنگ اقتصادی، چه جنگ سیاسی و چه جنگ فرهنگی و باید از شهدا دشمن‌شناسی را یاد بگیریم.باید قدر و منزلت فرزندان شهدا و جانبازان ، آزادگان و رزمندگان دوران مقدس را حفظ کرد و اینها باید فرهنگ ایثار و شهادت و ازخودگذشتگی دوران دفاع مقدس را به نسل امروز و آینده انتقال دهند.

سپس طاعتی از راویان دفاع مقدس به بیان خاطراتی از شهدا پرداختند و تمثالی از شهید رام‌نژاد را که خود مهیا کرده بودند به خانواده ایشان تقدیم کرد.

برنامه های مختلف فرهنگی و هنری در این مراسم اجرا شد.

شهید فرهنگی، سید عباس رام نژاد متولد نوزدهم بهمن ماه ۱۳۴۲ در عملیات کربلای ۵ در منطقه شلمچه به درجه رفیع شهادت نائل شد.

شهید سید مهنا رام نژاد متولد ۱۳۴۷ منطقه دوراک در تاریخ ۱۷ شهریور ۱۳۶۵ در منطقه جزیره مجنون به شهادت رسید و گلزار مطهرشان در روستای شهید پرنیان واقع شده است.

شهید سید علی کرم دهبان نژاد متولد ۱۳۳۷/۶/۱۲ از کارکنان شرکت ملی گاز در عملیات والفجر۸ منطقه فاو در تاریخ شهادت۱۳۶۴/۱۱/۲۸ به شهادت رسیدند.

انتهای پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 974635

مهمترین اخبار ایران و جهان: