نیوز سیتی!
13 دی 1401 - 23:13

طرح «همیار مادر و کودک» توسط بهزیستی در حال اجرا است

کرمانشاه- کارشناس مسئول آسیب‌های اجتماعی بهزیستی کشور گفت: طرح «همیار مادر و کودک» توسط بهزیستی در راستای استقلال کودکان در حال اجرا است.

به گزارش خبرنگار مهر، معصومه وهابی بعد از ظهر سه شنبه در نشست تخصصی توانمندسازی خانواده محور همیار مادر و کودک اظهار کرد: هدف این طرح که سه سال است در کشور اجرا می‌شود توانمندسازی خانواده از طریق به کارگیری رویکرد اجتماع محور با مباحث تخصصی روانشناسی است.

وی افزود: هر خانواده‌ای با پدر و مادر تشکیل می‌شود بنابراین این طرح نیز ۲ قسمت دارد، یک عضو تخصصی روانشناسی اجتماعی کودک و عضو دیگر همیاری و بحث‌های مشارکتی و آنچه در اجتماع محلی می‌شود از قابلیت آن استفاده کرد.

کارشناس مسئول آسیب‌های اجتماعی بهزیستی کشور تصریح کرد: در کل کشور ۹ هزار مادر باردار و مادری که دارای کودک زیر سه سال هستند وجود دارد که به نسبت جمعیت هر شهرستان آمار متفاوت است و به دلیل قابلیت این طرح و تقاضایی که در استان‌ها برای پیوستن به این وجود داد طی ۲ سال اخیر حدود ۵۰۰ نفر مادر تحت پوشش این طرح قرار گرفتند.

وهابی بیان کرد: هدف نهایی از این طرح این است که مادر کفایت لازم را در خود احساس کند و نگرش آنها از مادر کامل به مادر کافی تغییر کند ما کودکان مستقلی خواهیم داشت که علاوه بر اعتماد به نفس خود را در معرض آزمون و خطا قرار می‌دهند و تجربه کسب می‌کنند و یاد می‌گیرند و مادر نیز حضور و نظارت دارد که نیازهای کودک برطرف شود و تلاش است که از بزهکاری پیشگیری شود.

وی خاطر نشان کرد: بحث دلبستگی ایمن صرفاً به دوران کودکی محدود نمی‌شود می‌تواند تا نوجوانی، بزرگسالی و حتی میانسالی را در گیرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 953479

مهمترین اخبار ایران و جهان: