نیوز سیتی!
12 بهمن 1401 - 21:13

کلنگ‌زنی فاز سوم توسعه‌ای ایران ترانسفو

فاز سوم توسعه شرکت توسعه پست‌های ایران ترانسفو همزمان با ایام الله دهه فجر در زنجان کلنگ‌زنی شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، همزمان با نخستین روز از دهه مبارک فجر، آیین کلنگ‌زنی فاز سوم توسعه شرکت توسعه پست‌های ایران ترانسفو با حضور حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی رئیس‌کل دادگستری استان زنجان، بهروز عباسی دادستان مرکز زنجان، ابوالفضل خمسه بازرس‌کل استان زنجان و دیگر مسئولان استانی در محل سالن تولید شرکت توسعه پست واقع در شهرک صنعتی اشراق (علی آباد) برگزار شد.
 فاز توسعه این شرکت قرار است طی دو سال و با اعتباری بالغ بر 3 هزار میلیارد ریال در زمینی به مساحتی 3.5 هکتار از محل تخصیص یافته زمین‌های شرکت دانش‌بنیان احداث و برای بیش از 100 نفر اشتغال مستقیم ایجاد کند که این زمین با حمایت و مساعدت ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان به شرکت توسعه پست واگذار شده است.
بهزاد ظهیری، مدیرعامل گروه صنعتی ایران ترانسفو با بیان اینکه اگر شرکت‌های خارجی شریک ایران ترانسفو در زمان تأسیس این کارخانه (در سال 1346) فکر می‌کردند که روزی این کارخانه رقیب آن‌ها در بازارهای جهانی خواهد شد قطعاً هیچ‌گاه این کارخانه را در کشور عزیزمان راه‌اندازی نمی‌کردند، خاطرنشان کرد: به حول قوه الهی، ایران ترانسفو امروز رقیب بازارهای صادراتی شرکت های اروپایی شده است.
وی در ادامه تأکید کرد: ایران ترانسفو کامل‌ترین صنعت چرخه تأمین صنعت ترانسفورماتور دنیا است یعنی اینکه هیچ ترانسفورماتورسازی در دنیا همانند ایران ترانسفو از چرخه کامل اینچنینی برای تولید و تامین مواد و قطعات خطوط تولید، برخوردار نیست. این موضوع به خاطر همت و غیرت جوانان مرز و بوم و متخصصان گروه صنعتی ایران محقق شده است.
ظهیری رمز موفقیت‌های ایران ترانسفو را به خاطر وجود تحریم‌ها توصیف کرد و گفت: اگر امروزه بالنده شدیم به خاطر وجود تحریم‌ها است، چرا که توانستیم به تحریم‌ها با چشم فرصت نگاه کنیم.
وی افزود: قطعاً اگر این تحریم‌ها وجود نداشت به دنبال تولیدات داخلی و خودکفایی حرکت نمی‌کردیم و همچنان مواد اولیه این شرکت را از طریق واردات تأمین می‌کردیم و دیگر خبری از تولید ورق هسته، تولید روغن و صدها قطعات دیگر نبود و آنچه اتفاق می‌افتاد تولید نبود بلکه مونتاژ با قطعات و مواد وارداتی بود.
شرکت توسع پست‌های ایران ترانسفو یکی از شرکت‌های تابعه گروه صنعتی ایران ترانسفو است که در راستای توسعه و بهینه‌سازی شبکه برق کشور انواع پست‌های پیش‌ساخته، تابلوهای فشار متوسط، فشار ضعیف و انواع تابلوهای کنترلی را طراحی و تولید می‌کند.

پایان پیام/73005

منبع: فارس
شناسه خبر: 1013779

مهمترین اخبار ایران و جهان: