نیوز سیتی!
19 دی 1401 - 18:23

آشنایی نسل جوان با تاریخ ایران از طریق مطالعه محقق می شود

اردستان-فرماندار شهرستان اردستان گفت‌: مصادیق و مباحث تاریخی و سیاسی کشور از طریق مطالعه کردن شناخته و معرفی شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد هادی احمدی طبا ظهر دوشنبه در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی اردستان، اظهار داشت: در خصوص جذب اعضا برای کتابخانه های عمومی نیاز است که دانش آموزان را به سمت کتابخانه ها روانه کرده و آنها را عضو کتابخانه کنیم تا از مزایای کتابخانه ها استفاده کنند.

وی افزود: متأسفانه در حوزه اطلاع رسانی برای کتابخوانی ضعیف هستیم، یکی از موضوعاتی که رهبر انقلاب بر روی آن نظر دارند تاریخ ایران است و باید مصادیق تاریخی کشور را افراد با مطالعه کردن بشناسند.

فرماندار اردستان خاطرنشان کرد: بزرگترین قحطی در زمان پهلوی به خاطر انگلستان در ایران ایجاد شد و نیمی از مردم جان خود را از دست دادند که این مطالب تاریخی را باید مردم بدانند که از طریق مطالعه و خواندن کتاب به دست می‌آید.

احمدی‌طبا بیان کرد: در خصوص ایام ماه رجب و شعبان کتاب‌های فوق‌العاده بی نظیری وجود دارد که می‌توان از آنها برای نوجوانان و جوانان استفاده کرد که این کتاب‌ها دیدگاه جوانان را عوض می‌کند.

وی در خصوص راه اندازی کافه کتاب در شهرستان، تصریح کرد: در خصوص ایجاد کافه کتاب برنامه‌ریزی‌هایی انجام شده که همچنین با همکاری و مشارکت شهرداری و جذب خیران راه اندازی خواهد شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 965979

مهمترین اخبار ایران و جهان: