نیوز سیتی!
07 دی 1401 - 10:41

50 هزار بیمار خاص بازنشسته در صندوق بازنشستگی کشوری/ خدمات درمانی صندوق به روزتر می‌شود

سرپرست صندوق بازنشستگی کشوری گفت: در بین بازنشستگان، حدود ۴۸ تا ۵۰ هزار نفر بیمار خاص وجود دارد که تأکید کرده ایم رسیدگی به این بیماران نیز خاص باشد.

نعمت‌الله ترکی، سرپرست صندوق بازنشستگی کشوری در گفت وگو با خبرنگار گروه رفاه اجتماعی خبرگزاری فارس، با تشریح روند خدمات رسانی در حوزه بهداشت و درمان به بازنشستگان، اظهار کرد: در حوزه بهداشت، درمان و سلامت یکی از اولویت های صندوق بازنشستگی رسیدگی به چالش های پیش روی بیماران است. ما موظفیم از یک سو توجه بیشتر به موضوع پیشیگیری از ابتلا بازنشستگان به بیماری را در دستور کار قرار دهیم و از سویی دیگر نیز در جهت ارتقاء سلامت جامعه هدف خود تلاش کنیم.

وی افزود: درصد طراحی پروتکلی برای ارتقا سطح پیشگیری و حفظ سلامت بازنشستگان تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشوری از طریق امور فرهنگی هستیم.

سرپرست صندوق بازنشستگی کشوری ادامه داد: اعلام کردیم بازنشستگان و هر عضوی از صندوق بازنشستگی به مراکز درمانی مراجعه کند باید ۱۰۰درصد خدمات به‌آنها ارائه شود، بازنشستگان نیز اگر احساس کمبودی در آن مرکز درمانی کردند آن را به ما منعکس کنند تا بتوانیم پیگیری و نسبت به تکمیل آن خدمت اقدام کنیم.

ترکی با اشاره به آمار بیماران خاص صندوق بازنشستگی کشوری، عنوان کرد: در بین بازنشستگان و بیمه شدگان حدود ۴۸ تا ۵۰ هزار نفر بیمار خاص وجود دارد که تأکید کرده ایم رسیدگی به این بیماران نیز خاص باشد.

وی یادآور شد: بیمه تکمیلی خاص و ویژه ای را برای بیماران خاص در نظر گرفته ایم و قرار است به زودی با این مراکز نیز وارد مذاکره شویم.           

سرپرست صندوق بازنشستگی کشوری در بخش دیگری از این گفت‌وگو به پل ارتباطی با بازنشستگان اشاره کرد و گفت: به همین منظور سامانه تلفنی ۲۵۰۰ به صورت شبانه روزی در حال ارائه خدمت است، تمامی مشکلات به ویژه حوزه درمان و بهداشت در کمتر از یک روز پیگیری می شود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 939835

مهمترین اخبار ایران و جهان: