نیوز سیتی!
18 دی 1401 - 12:19

۲ گروه نمایشی از خراسان‌شمالی به جشنواره تئاتر منطقه سه کشور راه یافت

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌شمالی گفت: ۲ گروه نمایشی از این استان به بیست و هفتمین جشنواره تئاتر منطقه سه کشور راه یافت.

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌شمالی، تقی صادقی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اظهار کرد: در مجموع ۲۹ اثر نمایشی به دبیرخانه بیست و هفتمین جشنواره تئاتر منطقه سه کشور ارسال شد که پس از بازبینی و رای هیات داوران ۱۰ اثر به مرحله نهایی راه یافت و در نهایت ۲ اثر نمایشی برای حضور در جشنواره منطقه سه کشور معرفی شد.

وی گفت: این ۲ گروه نمایشی «تهران کنار پنجره» به کارگردانی علی سعادتی ۱۹ دی‌ماه امسال و «ترنج» به کارگردانی مصطفی شکاریان ۲۰ دی‌ماه امسال از خراسان‌شمالی به عنوان نمایندگان استان در بیست و هفتمین جشنواره تئاتر منطقه سه کشور اجرا دارند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌شمالی افزود: در این جشنواره ۱۹ گروه نمایشی از ۹ استان کشور شامل استان‌های خراسان‌شمالی، گلستان، گیلان، پسمنان، قزوین، البرز و تهران هر کدام با ۲ گروه نمایشی، چهار گروه از خراسان رضوی و یک گروه از خراسان جنوبی با یکدیگر رقابت می‌کنند.

صادقی تصریح کرد: جشنواره تئاتر استانی و منطقه‌ای به منظور بهره‌گیری از تجربیات هنرمندان و تبادل اطلاعات و ایجاد حس رقابت بین هنرمندان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه جشنواره تئاتر منطقه‌ای، بستری مناسب برای گردهم آمدن هنرمندان است اظهار داشت: اکنون تئاتر و هنرهای نمایشی در سبد خرید مردم جایگاه ویژه‌ای دارد و در زندگی انسان‌ها جاری و ساری است.

صادقی خاطرنشان کرد: بیست و هفتمین جشنواره تئاتر منطقه سه کشور از ۱۷ تا ۲۱ دی ماه در تالار مرکزی ساری با حضور ۲۳۰ هنرمند برگزار و برگزیدگان معرفی و تجلیل خواهند شد.

پایان پیام/س

منبع: فارس
شناسه خبر: 962579

مهمترین اخبار ایران و جهان: