نیوز سیتی!
06 دی 1401 - 15:41

آمادگی برای توسعه زیرساخت‌های گردشگری شهرستان اهر

اهر- مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان‌ شرقی از آمادگی برای توسعه زیرساخت‌های گردشگری شهرستان اهر خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سیروس داودی ظهر سه شنبه در جلسه بررسی موانع سرمایه‌گذاری در پارک جنگلی فندقلو در اهر با اشاره به این‌که برای واگذاری زمین و صدور مجوز تله‌کابین در محدوده پارک جنگلی فندقلو و تالاب یوسفلو همکاری‌های لازم را انجام خواهیم داد، اظهار داشت: به منظور توسعه زیرساخت‌های گردشگری شهرستان اهر اعلام آمادگی می‌کنیم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان‌شرقی افزود: پی‌رو مصوبات سفر ریاست‌جمهوری به آذربایجان‌شرقی، تجمیع محل‌های نمونه گردشگری به جهت جلوگیری از تهدیدات علیه جنگل‌ها و مراتع را دنبال می‌کنیم، این در حالی است با تجمیع محل‌های گردشگری از خطرات آتش‌سوزی در جنگل‌ها کاسته می‌شود هرچند ۹۵ درصد آتش‌سوزی‌ها در مناطق حفاظت شده محیط زیست آذربایجان‌شرقی اتفاق می‌افتد.

وی ادامه داد: مناطق حفاظت شده با محیط زیست بوده، اما مالکیت با منابع طبیعی است، ما هیچ‌گاه در مناطق تحت مدیریت محیط زیست مانع‌تراشی نکرده‌ایم. بارها به اداره‌کل محیط زیست استان گلایه کرده‌ام که در مناطق تحت مدیریت‌شان، متقاضی مجوز که قانوناً وظیفه آنهاست را به سمت منابع طبیعی سوق می‌دهند. اگر نمی‌توانید متولی‌گری کنید بگویید منابع طبیعی امور را در اختیار بگیرد.

داودی تصریح کرد: برای هرگونه سرمایه‌گذاری در پارک جنگلی فندقلو، ابتدا باید اداره‌کل محیط زیست آذربایجان‌شرقی مجوزهای لازم را صادر کند، منابع طبیعی استان نیز برای ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در این منطقه اعلام آمادگی می‌کند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: واگذاری مناطق جنگلی از نظر قانونی ممنوع است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 938535

مهمترین اخبار ایران و جهان: