نیوز سیتی!
10 دی 1401 - 12:34

قربانی: زمانی که به فدراسیون آمدم تیم‌های ملی 11 ماه تعطیل بودند/ برنامه خوبی برای استعدادیابی داریم

رئیس فدراسیون تیراندازی با تفنگ گفت: زمانی که به فدراسیون آمدیم حدود 11 ماه بود که تیم های ملی تپانچه و تفنگ حدود 11 ماه بود که تعطیل بود تعطیل مبنی بر این که نه اردوی و نه اعزامی به مسابقات داشتند.

به گزارش خبرگزاری فارس، مرتضی قربانی در حاشیه مجمع عمومی سالانه فدراسیون تیراندازی اظهار داشت: امروز شاهد برگزاری مجمع عمومی سالانه فدراسیون تیراندازی در مشهد هستیم که در این مجمع گزارش اقدامات انجام گرفته ارائه شد و هم حسابرسی های سال 1399 و 1400 مورد بررسی قرار گرفت.همچنین در این مجمع قرار است خبره ورزشی در بخش بانوان و در بخش آقایان و خزانه دار معرفی می شود و برای انتخاب آن ها رای گیری می شود. زمانی که به فدراسیون آمدیم حدود 11 ماه بود که تیم های ملی تپانچه و تفنگ حدود 11 ماه تعطیل بود. تعطیل مبنی بر این که نه اردوی و نه اعزامی به مسابقات داشتند. رشته اهداف پروازی هم 2 و سال و نیم به کل تعطیل شده بود و یکی از میادین اهداف پروازی به طور کامل از کار افتاده بود.

وی افزود: ما با این وضعیت اسفند ماه سال 1400 فدراسیون تحویل گرفتیم، همچنین مشکلات مالی و بدهی هایی که این فدراسیون داشت باعث شد تا کمی با مشکل مواجه شویم.خداراشکر از زمانی که فدراسیون را تحویل گرفتیم تیم های ملی را به 7 کشور برای حضور در میادین بین المللی اعزام کردیم. کشورهای برزیل، باکو، مصر و ترکیه از جمله کشورهایی بودند که تیم های ملی را اعزام کردیم. ما با توجه به مشکلات مالی و سلاح ها و مهماتی که داشتیم توانستیم 10 مدال را کسب کنیم که از این 10 مدال 2 طلا، 2 نقره و 6 برنز سهم ایران بود.

رئیس فدراسیون تیراندازی با تفنگ در خصوص استعدادیابی در این رشته ورزشی عنوان کرد: با همه این فعالیت هایی که شروع کردیم به علاوه 4 هزار و 500 نفر از سراسر کشور را به فدراسیون آوردیم و در اردو های تدارکاتی و مسابقات جایزه بزرگ شرکت کردند و همه این اتفاقات باعث شد تا ما یک استعدادیابی بسار وسیع را داشته باشیم. حدود 350 ورزشکار از 4 هزار 500 ورزشکار استعدادیابی کردیم، استعدادیابی به این معنی که رکورد ها و عملکرد آن ها بررسی کردیم و گزینش کردیم تا در ادامه بتوانند به تیم ملی راه پیدا کنند. برنامه ما این است که بتوانیم در المپیک 2024 پاریس مدال های رنگارنگ کسب کنیم. ما می توانیم چند مدال طلا در المپیک پاریس داشته باشیم. امیدوارم خداوند کمک کند تا این مسئولیت سنگین را به خوبی بتوانیم پشت سر بگذاریم.

قربانی همچنین با اشاره به بودجه کمه فدراسیون تیراندازی با تفنگ گفت: تیراندازی سطح پنجم ورزش کشور است، اما متاسفانه بودجه آنچنانی نداشتیم که از مجلس شورای اسلامی و دولت سیزدهم می‌خواهیم که به این ورزش اسلامی توجه ویژه‌ای داشته باشند. این ورزش 90 به صد مدال آور است. تیراندازی می‌تواند 45 مدال المپیکی را کسب کند و از این حیث انتظار داریم که دولت سیزدهم و کمیته ملی المپیک کمک کنند تا بتوانیم 4 میلیون از جوانان کشور را جذب کنیم. از آموزش آنها تا حضور حرفه ای در این ورزش را داشته باشیم، برای آنها هم تفریح بسیار مناسبی در کنار کارشان است. در این رشته ورزشی بانوانان و آقایان به راحتی می توانند شرکت کنند و در مسابقات خود را محک بزنند.

وی درباره برنامه های فدراسیون تیراندازی برای سال آینده تصریح کرد: برنامه این است که این ورزش را همگانی کنیم و در این راه مجلس و دولت باید ما را همراهی کنند. برنامه فدراسیون تیراندازی تا سال 1402 مشخص است و ما طبق توانایی هایی که داریم تیم ملی را به مسابقات بین المللی اعزام خواهیم کرد. برای اعزام مشکلاتی هم وجود دارد که یکی از آن ها زمان پرواز ملی پوشان است مثلا ورزشکاران را که به مسابقات برزیل اعزام کردیم 52 ساعت در پرواز بودند و همین امر باعث خستگی ورزشکاران شده بود. مجموع برنامه های فدراسیون این است که 5 اعزام به مسابقات بین المللی تا المپیک پاریس داشته باشیم.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 945335

مهمترین اخبار ایران و جهان: