نیوز سیتی!
22 دی 1401 - 15:17

یخ‌زدگی برخی جاده‌های استان سمنان/ پلیس راه هشدار داد

یخ‌زدگی برخی جاده‌های استان سمنان سبب هشدار رئیس پلیس راه استان سمنان به‌منظور مراقبت‌های بیشتر در تردد رانندگان شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، فعالیت سامانه بارشی در استان سمنان در روزهای اخیر، سبب سپیدپوش شدن برخی مناطق و راه‌های ارتباطی این استان و بارش باران در اکثر محورهای مواصلاتی شد.

محورهای برف‌گیر و گردنه‌های سردسیر استان سمنان نظیر گردنه آهوان، محور بشم- فولادمحله و جاده سمنان- فیروزکوه و نیز محورهای شمالی و شرقی این استان شاهد بارش برف و باران بود.

گرچه بارندگی در جاده‌ها هم‌اکنون وجود ندارد؛ اما یخ‌زدگی برخی جاده‌های استان سمنان سبب هشدار رئیس پلیس راه استان سمنان به‌منظور مراقبت‌های بیشتر در تردد رانندگان شد.

رئیس پلیس راه استان سمنان می‌گوید: به علت آب شدن برف‌های کنار جاده، احتمال یخ‌زدگی‌های ناگهانی راه و خطرات ناشی از آن وجود دارد که رانندگان باید با احتیاط بیشتری رانندگی کنند.

همچنین خواسته شده تا رانندگان سرعت مطمئنه و فاصله طولی را رعایت کنند و همه آن‌ها به‌خصوص رانندگان نیسان وانت که قسمت بار خودروی آن‌ها خالی است، از ترمز گرفتن ناگهانی بپرهیزند. این خودروها با گرفتن ترمز ناگهانی، بلافاصله می‌چرخند و احتمال واژگونی آن‌ها زیاد است.

رانندگان در صورت الزام به سفر در این روزها از رانندگی هنگام خواب‌آلودگی بپرهیزند و هنگام سفر سوخت، لباس گرم و آذوقه کافی به همراه داشته باشند.

در روزهای پایانی هفته در استان سمنان هشدار نارنجی هواشناسی درباره بارش برف و باران، یخ‌بندان جاده‌ها و آب‌گرفتگی معابر اعلام شده است و در این مدت دمای هوا هم بین ۶ تا ۱۰ درجه کاهش دارد.

پایان پیام/74002/م/

منبع: فارس
شناسه خبر: 972835

مهمترین اخبار ایران و جهان: