نیوز سیتی!
08 بهمن 1401 - 21:11

۲.۸ میلیون مترمربع فضای ورزشی بعد از انقلاب در مازندران احداث شد

ساری- سرپرست ورزش و جوانان مازندران شمار اماکن ورزشی را در استان ۵۵۶ واحد ذکر کرد و گفت: دو میلیون و ۸۰۰ هزار مترمربع فضای ورزشی بعد از انقلاب در استان احداث شده است.

عادل عالیشان در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه قبل از انقلاب اسلامی با کمبود فضاهای ورزشی روبرو بودیم، گفت: سرانه فضای ورزشی در قبل از انقلاب هفت صدم مترمربع به میزان ۱۷ هزار مترمربع فضای ورزشی و روباز به تعداد ۲۴ مکان ورزشی بود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۵۵۶ مکان ورزشی با متراژ دو میلیون و ۸۰۰ هزار مترمربع در استان وجود دارد، گفت: در حال حاضر در استان ۸۶ صدم مترمربع سرانه فضای ورزشی داریم که اختلاف زیادی با سرانه در قبل از انقلاب اسلامی دارد.

وی ادامه داد: سرانه فضای ورزشی استان با احداث فضای ورزشی توسط دیگر دستگاه ها به ۱.۳ مترمربع رسیده که بیش از هدف برنامه ششم توسعه است و طی ۴۴ سال عمر بابرکت انقلاب اسلامی در زمینه ورزش همگانی رشد قابل توجهی داشتیم.

عالیشان با عنوان اینکه سهم ما از ورزش همگانی در قبل از انقلاب صفر بود، افزود: اکنون شاهد مشارکت ۳۰ درصدی بانوان و سهم ۳۵ درصدی مردان در ورزش های همگانی هستیم و در زمینه توسعه منابع انسانی نیز رشد قابل توجه ای را شاهد هستیم.

سرپرست ورزش و جوانان مازندران با اظهار اینکه قبل از انقلاب ۱۰۰ مربی و داور در استان وجود داشت، گفت: اکنون این میزان به بیش از ۲۵ هزار نفر رسید و شمار ورزشکاران سازمان یافته نیز در حال حاضر به ۱۷۰ هزار نفر رسیده است که این تعداد سالانه ۵۰۰ تا ۶۰۰ مدال در مسابقات مختلف کشوری، آسیایی و جهانی کسب می کنند.

وی تصریح کرد: در قبل از انقلاب فاقد تعاونی ها و باشگاه های خصوصی بودیم اما تاکنون دو هزار و ۵۰۰ باشگاه خصوصی دارای مجوز در استان فعالیت دارند و به برکت نظام مقدس اسلامی ۵۲ هیئت استانی در ۱۱۰ رشته ورزشی فعالیت می کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1003435

مهمترین اخبار ایران و جهان: