نیوز سیتی!
14 دی 1401 - 16:05

هتک حرمت مسجدالاقصی، صدای یهودیان افراطی را هم درآورد

اقدام «ایتامار بن گویر» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در هتک حرمت مسجدالاقصی خشم یهودیان افراطی را هم برانگیخت.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، اقدام روز گذشته وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در هتک حرمت مسجدالاقصی، علاوه بر جریحه دار کردن احساسات مسلمانان جهان، اعتراضات در داخل سرزمین های اشغالی را نیز برانگیخته است.

در همین راستا «مُشه گفنی» رهبر ائتلاف یهودی افراطی «یهودیت تورات» ضمن محکوم کردن اقدام بن گویر در ورود به صحن مسجدالاقصی برخلاف دستورات شریعت یهود گفت: اقدامات این چنینی بن گویر به جز ضرر، هیچ نفعی برای ما نخواهد داشت.

اظهارات گفنی در شرایطی است که روز گذشته یائیر لاپید نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی و رهبر کنونی مخالفین در پارلمان این رژیم نیز با انتقاد از این اقدام بن گویر اظهار داشت که یورش اخیر وزیر امنیت داخلی به مسجدالاقصی، سبب می شود تا تل آویو با نیمی از جهان وارد جنگ و منازعه شود. 

 

علی رغم موج انتقادات در سرزمین های اشغالی نسبت به این اقدام موهون «بن گویر»، وی شب گذشته با انتشار توئیتی  با بیان اینکه اسرائیل دستورات کسی را در مورد موضوعات امنیتی خود نمی پذیرد، از این اقدام هتاکانه خود دفاع کند.

وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی صبح سه شنبه برخلاف دستورات و تعالیم شریعت یهود مبنی بر ممنوعیت ورود به محدوده حرم شریف با حمایت و پشتیبانی گسترده نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی وارد صحن مسجدالاقصی شد اما پس از مشاهده اعتراضات فلسطینیان پس از 13 دقیقه این مکان را ترک کرد.

 

این اقدام بن گویر با محکومیت گسترده بسیاری از کشورهای منطقه همچون امارات، اردن، قطر، عربستان و حتی مقامات کشورهای غربی همچون آمریکا و فرانسه همراه شد. 

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 955079

مهمترین اخبار ایران و جهان: