نیوز سیتی!
15 دی 1401 - 09:05

فرمانده سپاه قزوین: دانشگاهیان از مکتب شهیدسلیمانی صیانت کنند

فرمانده سپاه استان قزوین با ذکر اینکه امروز برخی افراد در پی تحریف شخصیت و آرمان‌های حاج قاسم هستند، گفت: امروز وظیفه بزرگی بر دوش دانشگاهیان ماست تا از منطق و مکتب جهاد قاسم سلیمانی صیانت کنند و این منطق جهادی را انتشار دهند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، سردار رستمعلی رفیعی آتانی در مراسم شب شعر خاتم سلیمانی که با حضور جمعی از شاعران ملی و استانی در سالن اجتماعات کتابخانه امام‌خمینی(ره) برگزار شد، اظهار داشت: در همان روزهایی که تازه حاج قاسم شهید شده بود، مادر سرلشگر شهید مهدی زین‌الدین می‌گفت داغ بچه‌هایم تازه شد. او جلوه مجیدی و مهدی زین‌الدین را در حاج قاسم می‌دید.

وی با بیان اینکه قاسم سلیمانی تابلوی همه زیبایی‌های ایرانی‌هاست، اضافه کرد: قاسم یک فرد نیست، او تمام نمی‌شود. حاج قاسم سلیمانی راهی است که ادامه دارد. به اندازه وسعت عمل قاسم سلیمانی زیبایی در او وجود دارد و نشان دادن زیبایی عمل قاسم سلیمانی جز به زبان هنر امکان دارد و باید با زیباترین ابزار زیبایی شخصیت حاج قاسم را نشان داد.

سردار رفیعی آتانی ادامه داد: امروز وظیفه بزرگی بر دوش دانشگاهیان ماست تا از منطق و مکتب جهاد قاسم سلیمانی صیانت کنند و این منطق جهادی را انتشار دهند. مکتب حاج قاسم اصول و قواعدی دارد و اگر به زبان علمی به سراغ مکتب شهید سلیمانی نرویم، او را به اسطوره‌ای تبدیل می‌کنیم که مردم گمان می‌کنند دست‌یافتنی نیست.

وی یادآور شد: حاج قاسم پاره تن ما و جزو ما بود و ما هم جزو قاسم سلیمانی هستیم. نباید طوری عمل کنیم که بین ما و حقیقت قاسم سلیمانی جدایی ایجاد کنند و تحقق این موضوع جز با تبیین حقیقت قاسم سلیمانی امکان‌پذیر نیست. باید قاسم سلیمانی را بشناسیم، تا بتوانیم با هنری که داریم، او را معرفی و در آثار هنری ماندگار کنیم.

فرمانده سپاه حضرت صاحب‌الأمر(عج) در ادامه صحبت‌هایش با ذکر اینکه امروز برخی افراد در پی تحریف شخصیت و آرمان‌های حاج قاسم هستند، گفت: امروز وظیفه هنرمندان ما این است که جلوی جریان تحریف را بگیرند و اجازه ندهند که دشمنان یک قاسم سلیمانی دیگر را به جوانان ما تحویل بدهند.

رفیعی آتانی ادامه داد: شما هنرمندان باید آثار ماندگاری از شخصیت واقعی و مکتب حقیقی حاج قاسم خلق کنید تا زمانی که در این دنیا نیستید، وقتی مردم به آثار شما مراجعه می‌کنند به حقیقت وجودی حاج قاسم پی ببرند و این آثار شماست که باید حقیقت قاسم سلیمانی را برای آیندگان بازگو کند و جلوی تحریف دشمنان را بگیرد.

وی یادآور شد: یکی از خصوصیت‌های حاج قاسم این بود که اهل مطالعه و به ادبیات و هنر علاقه‌مند بود. شهید سلیمانی متن‌های بسیارزیبا و ادیبانه نوشته است که یک نمونه آن وصیت‌نامه سیاسی و الهی ایشان است. کلمات حاج قاسم در استمرار عمل اوست.

بخش ویژه شهدا و ایثارگران استان قزوین به کنگره بین‌المللی شعر ایثار افزوده شد

مدیرکل بنیاد شهید و ایثارگران استان قزوین هم در این مراسم با بیان اینکه شب شعر خاتم سلیمانی در راستای هفتمین کنگره بین‌المللی شعر ایثار برپا شده است، گفت: با توجه به اینکه استان قزوین برای نخستین بار میزبان کنگره بین‌المللی شعر ایثار شده، تصمیم گرفتیم که از حداکثر ظرفیت این کنگره برای ترویج فرهنگ مقاومت و پایداری که بزرگ‌ترین جلوه آن شهید سلیمانی است، بهره بگیریم.

سمیه اسمعیلی افزود: با توجه به اینکه استان قزوین دارای 3 هزار شهید و همچنین شخصیت‌های ادبی و هنری بزرگ و شاعران مطرح معاصر انتظار داریم که شاعران استانی کنگره بین‌المللی شعر ایثار را پررنگ ببینند و پویا و فعال در این کنگره شرکت کنند.

وی ادامه داد: یکی از بخش‌های ویژه و مهمی که در کنگره داریم و سالیان قبل این بخش وجود نداشته، شهدا و ایثارگران استان قزوین است که بخش موضوعی ویژه کنگره است و امیدواریم در مراسم پایانی کنگره هم در این حوزه آثار برگزیده خوبی داشته باشیم و هم شاعران استان قزوین جزو برگزیدگان بخش باشند.

اسمعیلی ادامه داد: امیدواریم که شاعران استانی همچنین در بخش ویژه شهید حاج قاسم سلیمانی آثار بزرگی را خلق و به کنگره ارائه دهند تا بتوانیم در کنار حضور شاعران برجسته کشورهای جبهه مقاومت یک مجموعه شعر منتخب و بی‌نظیر درباره ابعاد مختلف شخصیت فرمانده جبهه مقاومت و سردار دل‌ها داشته باشیم.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 956035

مهمترین اخبار ایران و جهان: