نیوز سیتی!
17 دی 1401 - 16:45

انجام ۲۵ امدادرسانی در استان سمنان/ نیروها در شهمیرزاد مستقر شدند

سمنان- مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان سمنان از انجام ۲۵ ماموریت توسط این جمعیت طی یک هفته اخیر خبر داد و گفت: بیشترین عملیات با ۱۴ مورد مربوط به حوادث جاده‌ای است.

مظفر محمدخانی در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه نیروهای امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان سمنان از دهم لغایت ۱۶ دی ماه سال جاری ۲۵ مأموریت مختلف را به انجام رساندند، ابراز داشت: از این تعداد ۱۴ مورد حادثه ترافیکی، یک مورد زلزله، دو مورد برف و کولاک، دو مورد حادثه شهری، یک مورد صنعتی و کارگاهی و یک مورد مناسبتی را شامل می‌شود.

وی با بیان اینکه بیشترین حجم عملیات مربوط به سوانح جاده‌ای است، افزود: طی یک هفته گذشته در سوانح ترافیکی ۱۷ نفر امداد رسانی، هفت نفر به مراکز درمانی منتقل و شش مصدوم رها سازی شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان سمنان با بیان اینکه این جمعیت با ۱۴ پایگاه و پست فعال آماده خدمات‌دهی به مردم است، ابراز داشت: طی بازه مذکور ۲۷ تیم عملیاتی در حوادث مختلف حضور داشتند و برای امداد و نجات ۲۴ دستگاه خودرو به محل مورد نظر اعزام شدند.

محمدخانی با بیان اینکه دو نفر نیز طی هفته گذشته اسکان داده شدند، تصریح کرد: به این افراد نیز خدمات لازم ارائه شده است و هموطنان می‌توانند هر کجا نیاز به کمک داشتند با شماره ۱۱۲ تماس بگیرند تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن نیروها بتوانند خود را به آنها برسانند.

وی با بیان اینکه از صبح تا ظهر امروز نیز با پدیده زمین لرزه با قدرت ۳.۸ و ۳.۲ در شهمیرزاد و مرز بین سمنان و مازندران مواجه بودیم، افزود: علیرغم سه بار لرزش منطقه مورد خاصی از بروز تلفات، صدمات، خسارت و یا امداد و نجات در شهرستان مهدی‌شهر مشاهده نشده اما نیروهای هلال احمر به صورت آماده باش در پایگاه‌ها مستقر هستند و به محض وقوع بحران در صحنه حضور خواهند داشت.

منبع: مهر
شناسه خبر: 960979

مهمترین اخبار ایران و جهان: