نیوز سیتی!
06 خرداد 1402 - 17:16

جشنواره خوارزمی با رویکرد «کار آفرینی» در اردبیل برگزار می‌شود

اردبیل- معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: مرحله منطقه‌ای جشنواره نوجوان خوارزمی با هدف ارتقای کیفیت آموزشی با رویکرد «کار آفرینی» در اردبیل برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود مشکی بعد از ظهر شنبه در بازدید از روند برگزاری جشنواره خوارزمی اظهار کرد: مرحله منطقه‌ای جشنواره نوجوان خوارزمی با هدف ارتقای کیفیت آموزشی با رویکرد «کار آفرینی» در اردبیل برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه فرصت‌آفرینی برای رشد و خلاقیت هدف اصلی برگزاری جشنواره خوارزمی است، بیان کرد: خوشبختانه به دستاوردهای بسیار مهمی در این محورها دست یافته‌ایم و در تلاش هستیم با شکوفایی استعدادها و خلاقیت‌های دانش‌آموزان راه‌های رسیدن به ترقی و پیشرفت در جامعه را هموار کنیم.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل بیان کرد: جشنواره نوجوان خوارزمی همه ساله متناسب با اهداف حوزه‌های تربیتی و یادگیری برنامه درسی ملی و با هدف ارتقای کیفیت آموزشی، تثبیت و تعمیق یادگیری، یادگیری مشارکتی و گروهی، ایده پردازی و آشنایی دانش آموزان با پژوهش برگزار می‌شود.

مشکی آشنایی دانش آموزان با پژوهش، ایده‌یابی، پرورش ایده و ارزش‌آفرینی در فضای کسب و کار توأم با نوآوری را از دیگر اهداف این جشنواره عنوان کرد و گفت: این جشنواره در ۱۳ محور «قرآن و معارف اسلامی، پژوهش، زبان و ادبیات فارسی، فرهنگ و هنر، سلامت و تربیت بدنی، کار و فناوری، علوم انسانی و مطالعات اجتماعی، ریاضیات، علوم تجربی، زبان‌های خارجی، آداب و مهارت‌های زندگی و بنیان خانواده، ویژه تمام دانش آموزان دوره اول متوسطه در چهار مرحله مدرسه‌ای، منطقه‌ای، ناحیه‌ای، شهرستانی و استانی و کشوری به صورت حضوری برگزار می‌شود.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل خاطرنشان کرد: سعی شده است داوران مرحله استانی از تمامی مناطق و نواحی انتخاب شوند که پس از ارزیابی آثار، اسامی منتخبین اعلام خواهد شد و دانش‌آموزان منتخب در هفته اول مرداد ماه در مرحله کشوری این جشنواره به میزبانی استان گیلان با دیگر منتخبین به رقابت خواهند پرداخت.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1242179

مهمترین اخبار ایران و جهان: