نیوز سیتی!
03 خرداد 1402 - 16:38

فارس من| تملک چهار کیلومتر از بزرگراه قره‌پیری در محدوده شیراز

مدیرکل دفتر فنی استانداری فارس گفت: تملک چهار کیلومتر از جاده قره‌پیری در محدوده شیراز انجام گرفته و پس از تملک، پیمانکار پروژه مشغول تکمیل پروژه احداث این محور است.

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، یکی از مطالبات ثبت شده در فارس من مربوط به بزرگراه قره‌پیری شهر صدرا و تعلل در روند احداث آن است.

در بخشی از این پویش که با عنوان "تسریع در ساخت جاده قره‌پیری شهر صدرا" به ثبت رسیده آمده است:  مردم شهر صدرا باید برای امور اداری و شخصی به شهر شیراز تردد کنند که وقت زیادی تلف و هزینه زیادی متحمل می‌شود، امنیت پایینی دارند. خواهشمندیم مدیران شهری شیراز همت کنند با تلاش جهادی جاده قره پیری و تقاطع مربوطه را پیگیری کنند که هر چه زودتر افتتاح شود. از استاندار محترم خواهش می‌کنیم نگاه ویژه‌ای به رفع مشکلات شهر صدرا داشته باشد و از ساخت جاده قره پیری حمایت کند.

پس از پیگیری پویش ذکر شده از شرکت عمران صدرا و انتشار گزارش آن، پویش دیگری با همین موضوع و با عنوان "چرا شهرداری شیراز اقدام مؤثری برای احداث جاده قره‌پیری انجام نمی‌دهد؟" به ثبت رسید که در متن آن به این شرح است: شهرداری شیراز تاکنون هیچ اقدامی در زمینه تملک و آزادسازی ۴ کیلومتری جاده قره‌پیری انجام نداده و فعالیت عمرانی در این قسمت نداشته است؟ حال سؤال ما این است که علت تعلل شهرداری شیراز در احداث جاده قره‌پیری چیست؟ سکوت استاندار چه معنایی دارد؟ چرا شورای شهر شیراز در راستای رفع مشکل این جاده اقدام جدی انجام نمی‌دهد؟

رفع موانع موجود در تکمیل بزرگراه قره پیری

از آنجا که هر دو پویش بر پاسخ‌گویی شهرداری شیراز و استانداری تاکید دارند، این بار مطالبه را از مدیرکل دفتر فنی استانداری فارس پیگیر شدیم.

امیرحسین جمشیدی راجع به روند احداث جاده قره‌پیری صدرا به خبرنگار فارس گفت: پروژه جاده قره‌پیری پیشرفت فیزیکی خوبی دارد و روند احداث آن از مدتی قبل سرعت یافته است.

وی ادامه داد: تملک چهار کیلومتر از جاده حریم شیراز انجام گرفته و مانع تکمیل جاده رفع شده است.

مدیرکل دفتر فنی استانداری فارس خاطرنشان کرد: پس از تملک، پیمانکار پروژه مشغول تکمیل جاده قره پیری شد و اکنون روند احداث، وضعیت رضایت‌بخشی دارد.

مسئله تملک، موضوعی است که دبیر پویش جاده قره پیری بر آن تاکید دارد و خواستار پیگیری آن از استانداری بوده است.

وی همچنین یادآور شد که مدیرکل فنی استانداری سال گذشته اعلام کرده که کمک شهرداری شیراز به جاده قره پیری ضروری است و به تسریع در بهره‌برداری از این بزرگراه کمک می‌کند.

۳۳ درصد پیشرفت فیزیکی جاده قره‌پیری در سایه بی‌توجهی شهرداری شیراز

مدیر روابط عمومی شرکت عمران شهر جدید صدرا نیز به خبرنگار فارس گفت: جاده قره پیری از بلوار شهید محلاتی (شهرک آرین) تا بلوار حافظ شهر صدرا 10 و نیم کیلومتر مسافت دارد که 4.3 کیلومتر آن در محدوده حریم قانونی شهر شیراز و مابقی در حریم قانونی شهر صدرا قرار دارد.

محمود جمشیدی با اشاره به اینکه این محور تاکنون 33 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، افزود: سه میلیون مترمکعب خاکبرداری کل مسیر است که تا کنون یک و نیم متر مکعب خاکبرداری انجام شده است.

وی به مستقر شدن یک کارگاه ابنیه در آن منطقه خبر داد و ابراز داشت: 25 دستگاه ابنیه فنی در مسیر وجود دارد که تاکنون علیرغم آزادسازی نشدن محدوده شیراز، 12 دستگاه آن که شامل 2 پل بزرگ که از مهمترین و بزرگترین ابنیه مسیر بوده به اتمام رسیده است.

جمشیدی اظهار داشت: جهت تکمیل پروژه و رسیدن به مرحله بهره‌برداری، نیازمند همکاری و همراهی سایر دستگاه‌های اجرایی هستیم.

پایان پیام/ س

منبع: فارس
شناسه خبر: 1236035

مهمترین اخبار ایران و جهان: