نیوز سیتی!
02 خرداد 1402 - 08:39

ضرورت تجهیز ناوگان برداشت گندم در شهرستان فامنین

همدان- فرماندار فامنین با تأکید بر تجهیز ناوگان برداشت گندم در این شهرستان گفت: در هماهنگی کمباین‌دارها و در مسایل فنی آن و کاهش میزان ریزش محصول از ظرفیت بسیج مهندسین کشاورزی استفاده شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سید روح‌الله حسینی شامگاه دوشنبه در ستاد برداشت محصولات زراعی شهرستان که با حضور اعضا و مسئولانی از اداره کل غله و تعاونی روستایی استان برگزار شد، گفت: کشاورزان فامنین سرمایه‌گذار و سرمایه‌دار نیستند و رزق خود را با کشاورزی کسب می‌کنند.

وی تصریح کرد: کشاورز با برداشت محصول رزق خود را برداشت می‌کند و با این اقدام سفره انسان‌ها را رنگین می‌کند. برداشت محصولات به ویژه گندم، شور و شعف خاصی بین کشاورزان ایجاد می‌کند زیرا نتیجه زحمت یکسال گذشته و شاید رزق یکسال بعد برداشت می‌شود؛ به همین دلیل خرید محصولات کشاورزان و کاری که این ستاد انجام می‌دهد، ارزشمند و کمک به کشاورز است.

فرماندار فامنین در ادامه خاطرنشان کرد: هر چقدر تلاش، حمایت و پشتیبانی از کشاورز شود و در این راه توان گذاشته شود، ارزشمند است اما باز هم کم است. ️در خرید محصول به ویژه گندم باید کاری شود که خاطره خوبی در ذهن کشاورز بماند و باید با رفتار خوب و تسهیل در خرید گندم، کشاورزان ترغیب به برداشت محصول و تحویل به شهرستان شوند.

حسینی خاطرنشان کرد: از ظرفیت‌های گوناگون شهرستان برای اطلاع‌رسانی نکات خرید گندم به کشاورزان استفاده شود و دهیاران، بخشداران و جهاد کشاورزی کشاورزان را دلگرم کنند.

این مقام مسئول بیان کرد: کشاورزان عمده باید به صورت ویژه ای دیده شوند و از هم اکنون به فکر تسهیل خرید و تسریع در پرداخت هزینه گندم باشیم.

️فرماندار فامنین تاکید کرد: باید با برنامه‌ریزی و اهتمام در خرید گندم نسبت به خرید سال گذشته رشد انجام شود.

وی با تأکید بر تجهیز ناوگان برداشت گندم در شهرستان فامنین، گفت: در هماهنگی کمباین‌دارها و در مسائل فنی آن و کاهش میزان ریزش محصول از ظرفیت بسیج مهندسین کشاورزی استفاده شود.

این مسئول افزود: اهتمام در فرهنگ‌سازی در کاشت، داشت و برداشت لازم است و جهاد کشاورزی شهرستان اولین برنامه برداشت گندم در شهرستان را ویژه ببیند و آن را تبدیل به مراسمی برای فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی در این زمینه کند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1232335

مهمترین اخبار ایران و جهان: