نیوز سیتی!
10 خرداد 1402 - 15:30

لزوم ترویج فرهنگ غدیر در راستای مصون سازی امت اسلامی از انحرافات

رشت- نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره بر لزوم ترویج فرهنگ غدیر در راستای مصون سازی امت اسلامی از انحرافات، گفت: این مهم در بستر ترویج ارزش‌های مرتبط با واقعه‌ غدیر میسر می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله رسول فلاحتی ظهر چهارشنبه در دیدار با اعضای ستاد بزرگداشت دهه امامت و ولایت استان اظهار کرد: امروز جامعه‌ی اسلامی در حوزه سبک زندگی نیازمند بازگشت به فرهنگ غدیر است.

وی بر لزوم ترویج فرهنگ ناب غدیر در راستای مصون سازی امت اسلام از انواع انحرافات تاکید کرد و گفت: این مهم در بستر ترویج ارزش‌های مرتبط با واقعه‌ی غدیر و توجه به حقایق اسلام ناب میسر می‌شود.

آیت الله فلاحتی با اشاره به اینکه تلاش مجدانه برای رساندن پیام غدیر به نسل آینده ساز ضرورت دارد، ادامه داد: انحراف از فرهنگ و حقایق غدیر به عبارتی انحراف از مجموع تلاش‌های ۲۳ ساله‌ی پیامبر مکرم اسلام محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه این مهم تهدیدی است که باید برای پیشگیری از آن، فرهنگ سازی و بصیرت افزایی صورت گیرد، گفت: آگاهی عمومی از تاریخ صدر اسلام به ویژه بعد از رحلت پیامبر اسلام برای حفظ و احیای فرهنگ غدیر ضروری است.

نماینده ولی فقیه در گیلان اضافه کرد: واقعه غدیر علم و آگاهی انسان را در خصوص فراز و فرودهای تاریخ صدر اسلام افزایش داده و قدرت تشخیص درست یا نادرست را به عموم امت اسلام به ویژه جهان تشیع عطا می‌کند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1252735

مهمترین اخبار ایران و جهان: