نیوز سیتی!
11 خرداد 1402 - 09:25

نخستین همایش استانداران ایران و اقلیم کردستان عراق آغاز شد

استاندار آذربایجان‌غربی در نخستین نشست استانداران هم مرز جمهوری اسلامی ایران و اقلیم کردستان عراق گفت: یکی از سیاست‌ها و دستورات رئیس جمهور توسعه روابط همه جانبه با کشورهای همسایه است که باعث ایجاد سیاستی امنیت‌ساز است.

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه ، محمد صادق معتمدیان استاندار آذربایجان‌غربی صبح امروز در نخستین نشست استانداران هم مرز جمهوری اسلامی ایران و اقلیم کردستان عراق که با حضور وزیر کشور در هتل آنا ارومیه آغاز شد، اظهار داشت: یکی از سیاست‌ها و دستورات رییس جمهور توسعه روابط همه جانبه و با کشورهای همسایه است که باعث ایجاد سیاستی امنیت ساز است.

وی ادامه داد: با توجه به رویکرد جدید دولت توفیقات خوبی حاصل شده است و نشست‌ها  و دیدارهای سیاسی خوبی  با رده‌های عالی اقلیم کردستان انجام شده است.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به توافقات انجام شده با اقلیم کردستان عنوان کرد: توسعه مبادلات تجاری، توسعه روابط تجاری و صنعتی و گسترش صنعت توریسم از جمله موارد انجام شده می باشد.

وی ادامه داد: برای اولین بار در استان آذربایجان‌غربی تردد زائرین عتبات عالیات و اربعین از مسیر پایانه تمرچین _ حاج عمران انجام شده که با استقبال گرم زایرین‌ صورت پذیرفت.

استاندار آذربایجان غربی تصریح کرد: بازگشایی مرز کیله سردشت از جمله اقدامات موثر دیگر در استان بوده است.

استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه دولت سیزدهم به توسعه همکاری با کشورهای منطقه از مسیر دیپلماسی منطقه‌ای، نگاه ویژه‌ای به ظرفیت‌های آذربایجان‌غربی به عنوان پیشران توسعه  دارد.

وی گفت: استفاده از ظرفیت گردشگری سلامت، خدمات فنی مهندسی ، محصولات کشاورزی ، صنایع معدنی، گمرکات و بازارچه‌های متعدد از جمله مواردی است که باعث ارتباط هرچه بیشتر با اقلیم کردستان شده است.

معتمدیان اضافه کرد: در نظر داریم نمایشگاه‌های اقتصادی برای معرفی محصولات در اقلیم کردستان برگزار کنیم.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1254235

مهمترین اخبار ایران و جهان: