نیوز سیتی!
24 اردیبهشت 1402 - 22:55

بزرگداشت واقعه ۱۵ خرداد بانه بسیار مهم و ارزشمند است

سنندج- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت: بزرگداشت واقعه ۱۵ خرداد بانه بسیار مهم و ارزشمند است و ضروری است هر سال باشکوه‌تر از سال قبل برگزار شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی استانداری کردستان، مهدی رمضانی در جلسه‌ی هماهنگی برگزاری یادواره کشوری شهدای بمباران ۱۵ خرداد بانه اظهار کرد: بمباران بانه نماد مظلومیت مردم این شهر و ددمنشی رژیم بعث عراق با حمایت استکبار جهانی آمریکا است.

وی افزود: در این بمباران وحشیانه توسط رژیم بعث بیش از ۶٠٠ نفر از مردم بی‌گناه این شهر به شهادت رسیدند که اتفاقی وحشیانه و نادر در تاریخ جنگ تحمیلی است.

رمضانی تصریح کرد: بزرگداشت واقعه ۱۵ خرداد بانه بسیار مهم و ارزشمند است و ضروری است هر سال باشکوه‌تر از سال قبل برگزار شود.

وی افزود: باید با انعکاس این واقعه در سطح ملی و فراملی حقانیت و مظلومیت مردم و نظام را به مدعیان جهانی حقوق بشر اثبات کنیم که در این زمینه ما در مقام مدعی و شاکی هستیم نه متهم.

رمضانی خاطرنشان کرد: بسیاری از شهدای بمباران ۱۵ خرداد بانه از شهدای مهاجر و غیربومی هستند و این نشان از دفاع تمامی اقوام و مذاهب در کنار هم از آرمان‌های نظام و انقلاب است.

وی بر تبیین واقعه‌ی ۱۵ خرداد بانه و تلاش در جهت ثبت این روز به عنوان روز مقاومت و ایثار مردم بانه در تقویم رسمی کشور و نیز در کتب درسی مدارس تأکید کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1212135

مهمترین اخبار ایران و جهان: