نیوز سیتی!
25 اردیبهشت 1402 - 00:43

پیش بینی حضور بیش از ۵۰۰ هزار زائر اربعین در کردستان

سنندج - استاندار کردستان گفت: سال گذشته مجموع تردد زائران از مرز باشماق ۷۰ هزار نفر بود و امسال به حدود ۵۰۰ تا ۷۰۰ هزار نفر می‌رسد.

به گزارش خبرنگار مهر، اسماعیل زارعی کوشا یکشنبه شب در جلسه ستاد استانی اربعین حسینی (ع) با محوریت کمیته سیاسی و کنسولی اظهار کرد: دستگاه‌ها باید امسال به این آمادگی برسند که حتی امکان میزبانی از ۵۰۰ هزار نفر در مرز باشماق فراهم شود.

وی افزود: باید پیش‌بینی و ارائه آمار و برآورد اولیه درست از حضور زائران در مرز باشماق تهیه شود تا بتوانیم بهترین خدمات را به زائران ارائه کنیم.

استاندار کردستان خاطرنشان کرد: با وجود اینکه پارسال با تأخیر تصمیم بر انتخاب مرز باشماق برای تردد زائران اربعین گرفته شد اما در مجموع دستگاه‌ها خوب عمل کردند.

زارعی کوشا اظهار داشت: در فرصت باقی مانده که کم است باید ۲ هفته یک بار جلسات کمیته‌ها تشکیل شود.

وی سامانه «منتاک» را بسیار مهم دانست و گفت: همه برنامه‌ها و پروژه‌های مربوط به ستاد اربعین باید در این سامانه ثبت شود.

زارعی کوشا بر لزوم هماهنگی ستاد اربعین در سطح فراملی با منطقه اقلیم و عراق تأکید کرد و گفت: دهه اول خرداد، جلسه‌ای با استانداران اقلیم کردستان عراق و سه استان مرزی ایران، در ارومیه برگزار می‌شود که یکی از محورهای آن بحث اربعین و تسهیل سفر زائران است.

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود در اربعین امسال شاهد استقبال زائران تا ۱۰ برابر پارسال باشیم.

استاندار کردستان خاطر نشان کرد: سال گذشته مجموع تردد زائران از مرز باشماق ۷۰ هزار نفر بود و امسال به حدود ۵۰۰ تا ۷۰۰ هزار نفر می‌رسد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1212479

مهمترین اخبار ایران و جهان: