نیوز سیتی!
26 اردیبهشت 1402 - 11:18

تشریح برنامه‌های هفته جوانی جمعیت در چهارمحال و بختیاری

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: برگزاری اولین جشنواره کشوری جوانی جمعیت، ساخت جبهه رصد جمعیت، طراحی و اجرای بوم راهبردی حل بحران جمعیت، ساخت نرم‌افزار جوانی جمعیت و همچنین برگزاری بیش از ۲۰ جشنواره محلی در نقاط مختلف استان از جمله مهم‌ترین برنامه‌های استان در هفته جوانی جمعیت است.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، زهرا حبیبی صبح امروز در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری با تشریح برنامه‌های هفته جوانی جمعیت در استان، گفت: برگزاری اولین جشنواره کشوری جوانی جمعیت، ساخت جبهه رصد جمعیت، طراحی و اجرای بوم راهبردی حل بحران جمعیت، ساخت نرم‌افزار جوانی جمعیت و همچنین برگزاری بیش از ۲۰ جشنواره محلی در نقاط مختلف استان از جمله مهم‌ترین این برنامه‌هاست.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری چهارمحال و بختیاری ادامه داد: شناسایی و معرفی زوجین نابارور به مراکز ناباروری سطح ۲ و سه، افتتاح مرکز سطح ۲ درمان ناباروری لردگان، افتتاح کلینیک سلامت باروری و جنسی استان در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: موضوع جمعیت از جمله مسائلی است که با اولویت و به صورت فوری در دستور کار همه دستگاه‌های اجرایی قرار گرفته است.

حبیبی اضافه کرد: قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به همه دفاتر امور بانوان و خانواده استانداری‌های کشور ابلاغ شده است از این رو ما اولین کارگروه حمایت از خانواده و جمعیت را در مرکز استان و مراکز شهرستان‌ها تشکیل دادیم و وظایف تمام دستگاه‌ها در این حیطه مشخص شد.

وی عنوان کرد: چهارمحال و بختیاری رتبه هشت کشوری را در زمینه اجرای برنامه‌های قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت کسب کرده است.

پایان پیام/۶۸۰۲۴

منبع: فارس
شناسه خبر: 1215679

مهمترین اخبار ایران و جهان: