نیوز سیتی!
16 خرداد 1402 - 18:41

شولتز: انفجار در کوخوفکا مطابق با شیوه روسیه در جنگ است

صدراعظم آلمان مدعی شد که انفجار نیروگاه برق‌آبی در خرسون مطابق با شیوه روسیه در نبرد با اوکراین است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اینتل ریپابلیک، صدراعظم آلمان معتقد است انفجار نیروگاه برق‌آبی کوخوفکا در خرسون بعد جدیدی به جنگ در اوکراین می‌دهد.

«اولاف شولتز» صدراعظم آلمان روز سه‌شنبه در واکنش به انفجار نیروگاه برق آبی کوخوفکا گفت: تخریب کاخوفکا در راستای شیوه ای است که «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه این جنگ را به راه انداخته است.

صدراعظم آلمان همچنین اظهار داشت که دولت برلین با نگرانی رخدادهای مربوط به جنگ در اوکراین را نظاره می کند.

شولتز در ادامه مدعی شد که این اتفاق مطابق با بسیاری از جنایاتی که از سوی سربازان روسی در اوکراین صورت گرفته و بخشی از عملیات نظامی است که در آن شهرها، روستاها، بیمارستان‌ها، مدارس مورد حمله قرار گرفته‌اند.

صدراعظم آلمان بار دیگر بر جنگ افروزی کشورش در اوکراین تاکید کرد و گفت برلین مادامی که لازم باشد از اوکراین حمایت نظامی می کند.

رسانه‌های روسیه و اوکراین ساعاتی پیش اعلام کردند که نیروگاه برق‌آبی در منطقه خرسون در جنوب اوکراین منفجر شده و هم‌اکنون جریان شدید آب در حال پیشروی به سمت مناطق مسکونی است. کی‌یف و مسکو، یکدیگر را به انفجار این سد متهم کرده‌اند.

نیروگاه برق‌آبی کاخوفکا در سال ۱۹۵۶ تاسیس شده و یکی از اجزای حیاتی تامین انرژی اوکراین محسوب می‌شود. به گفته شرکت دولتی انرژی برق‌آبی اوکراین، خسارت ناشی از این انفجار «قابل تعمیر نیست.»

منبع: مهر
شناسه خبر: 1266435

مهمترین اخبار ایران و جهان: