نیوز سیتی!
28 اردیبهشت 1402 - 15:36

معرفت‌افزایی توأم با ایجاد نشاط

مشهد - تولیت آستان قدس رضوی گفت: باید معرفت‌افزایی توأمان با ایجاد نشاط و شادابی در میان مردم و به ویژه نسل جوان رقم بخورد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مروی در مجمع مشورتی دهه کرامت که با حضور استاندار و جمعی از مسئولان و مدیران ارشد استانی و شهری در تالار ولایت حرم مطهر رضوی برگزار شد، از تدابیر اندیشیده شده توسط دستگاه‌های مختلف استان در میزبانی از زائران نوروزی تقدیر و اظهار کرد: در ایام نوروز با تلاش مسئولان استانی و شهری میزبانی خوب، کریمانه و محترمانه ای از زائران و مهمانان حضرت رضا (ع) صورت گرفت که نتیجه همراهی، همدلی و مدیریت صحیح و قاطع مسئولان دستگاه‌های مختلف بود.

وی با اشاره به در پیش بودن دهه مبارک کرامت، ابراز کرد: امیدواریم با تلاش و همدلی تمام مسئولان و استفاده از تجربیات گذشته، در دهه کرامت نیز روند خدمت‌رسانی‌ها شایسته بوده و دهه‌ای معنوی، پر نشاط و شاداب رقم بخورد.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان این‌که مناسبت‌های مذهبی فرصت‌هایی بی‌بدیل و بی‌نظیر هستند که خداوند متعال به برکت وجود نورانی ائمه اطهار (ع) به انسان‌ها برای بهره‌برداری فرهنگی عنایت کرده است، خاطرنشان کرد: هرکدام از اعیاد و شهادت‌های ائمه معصومین (ع) فرصت‌هایی برای تربیت و عمق بخشی به معارف دینی هستند که باید آن‌ها را غنیمت شمرد و به بهترین نحو بهره برد که دهه کرامت نیز یکی از این فرصت‌های بسیار خوب است که در جای خود می‌تواند موجب تقویت بنیان‌های معرفتی و دینی جامعه شود.

معرفت‌افزایی توأم با ایجاد نشاط

مروی ابراز کرد: در دهه کرامت به برکت وجود مقدس حضرت رضا (ع) و حضرت معصومه (س) باید معرفت‌افزایی توأمان با ایجاد نشاط و شادابی در میان مردم و به ویژه نسل جوان رقم بخورد؛ نسل جوان به‌عنوان نسل مستعد و آینده‌ساز جامعه نیازمند معرفت‌افزایی است.

وی افزود: جوانان سرمایه‌های اصلی و اساسی کشور هستند که باید مورد توجه قرار بگیرند و دیده شوند، در صورتی که در این زمینه غفلت شود و برنامه‌ریزی و تمهیدات لازم برای آنان صورت نگیرد، طراحان نظام استکباری آن‌ها را خواهند دید و برای جذب آن‌ها تلاش خواهند کرد که اغتشاشات سال گذشته محصول دیده شدن نسل جوان توسط چشمان نامحرم و خائن بیگانگان و دشمنان بود.

تولیت آستان قدس رضوی افزود: مناسبت‌های مذهبی همچنین بهانه‌هایی برای توجه به نسل جوان هستند از این رو در دهه کرامت باید نسبت به معرفت‌افزایی در رابطه با دین و امامت برای جامعه و به ویژه نسل جوان کوشید و در کنار توجه به ارتقای قدرت تحلیل و بصیرت، نشاط و شادابی را در جامعه افزایش داد.

وی تصریح کرد: در ایام دهه کرامت باید با فراهم‌آوردن فضاهای مفرح و ایجاد نشاط مؤمنانه، هر دو قشر مذهبی و خاکستری جامعه را جذب برنامه‌های این ایام کرد؛ همانگونه که در روایات آمده، در غم اهل بیت (ع) غمگین و در شادی آن حضرات باید شادمان بود.

برپایی جشن باشکوه ولادت ثامن‌الحجج (ع)

مروی با بیان این‌که جشن‌های دهه کرامت باید مردمی و با بهره‌گیری از نوآوری و خلاقیت‌های جوانان برگزار شد، خاطرنشان کرد: سال گذشته شهرداری تهران جشن خوبی را ویژه عید غدیر برگزار کرد که مورد استقبال مردم و تحسین رهبر معظم انقلاب نیز قرار گرفت، امیدواریم به همین نحو در شب و روز میلاد حضرت ثامن الحجج (ع) جشنی باشکوه، مؤمنانه و امام رضایی در شهر امام رضا (ع) در یکی از خیابان‌های منتهی به حرم مطهر برگزار شود.

وی گفت: مسئولان استانی با استفاده از تجربیات موفق گذشته خود در فرصت باقی مانده تا میلاد حضرت رضا (ع)، باید بسترهای لازم برای برگزاری مردمی، باشکوه و باعظمت جشن‌های دهه کرامت را فراهم آورند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1221035

مهمترین اخبار ایران و جهان: