نیوز سیتی!
27 اردیبهشت 1402 - 15:38

رتبه‌بندی پهلوانان زورخانه‌ای در استان سمنان

رئیس موزه‌های اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: رتبه‌بندی پهلوانان زورخانه‌ای این استان با هدف حمایت از ورزش زورخانه‌ای و میراث ناملموس انجام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، آرزو گل‌کار، رئیس موزه‌های اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان بعدازظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: با هدف حمایت از ورزش زورخانه‌ای و در راستای حمایت اداره کل میراث فرهنگی استان سمنان از میراث ناملموس، برنامه رتبه‌بندی پهلوانان زورخانه‌ای این استان اجرا می‌شود.

وی گفت: به مناسبت آغاز روز جهانی موزه و هفته میراث فرهنگی و لزوم توجه و حمایت از ورزش پهلوانی به‌عنوان میراث فرهنگی ایرانیان، این برنامه ساعت 20:30 چهارشنبه 27 اردیبهشت‌ماه در سالن زورخانه تختی سمنان برگزار می‌شود.

رئیس موزه‌های اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان افزود: رفتار و منش پهلوانی سابقه‌ای کهن در ایران داشته است.

گل‌کار با بیان اینکه آیین‌های پهلوانی زورخانه‌ای در سال 2010 در فهرست میراث معنوی یونسکو ثبت‌ شده است، خاطرنشان کرد: ساختمان زورخانه تختی سمنان به شماره 33396 در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

پایان پیام/2568/س/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1218979

مهمترین اخبار ایران و جهان: