نیوز سیتی!
08 خرداد 1402 - 15:53

لایحه ارتقای سلامت نظام اداری با الهام از فرمان ۸ ماده‌ای تصویب شده است

معاون امور حقوقی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: لایحه ارتقای سلامت نظام اداری با الهام از فرمان ۸ ماده‌ای مقام معظم رهبری به تصویب رسیده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مصطفی پورکاظم شایسته،در نخستین جشنواره فرمان هشت ماده‌ای مقام معظم رهبری که در سالن بصیرت دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد، اظهار کرد: ستاد مبارزه با قاچاق تمایل خود را برای استفاده از همه ظرفیت‌ها از جمله مطالبه‌گری و پاسخگویی اعلام کرده است، و ما باید بتوانیم از تمام ظرفیت‌های قرارگاه در جهاد تبیین و در سایر شئون مبارزه و تبیین مبارزه از جهت فرهنگی و اجتماعی استفاده کنیم.

وی با اشاره به یکی از ۸ فرمان مقام معظم رهبری افزود: تبلیغات هوشمندانه جزو اصول فرمان است و قاچاق می‌تواند چند هزار شغل سالم را از بین ببرد و ما بایستی در مبارزه با قاچاق به مرز و جغرافیا و به یک جای مشخص متمرکز نشویم. 

معاون امور حقوقی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز بیان کرد: نظام جمهوری اسلامی خوشبختانه طی سال‌های گذشته در مبارزه با قاچاق توانسته است به یک مهار نسبی برسد و در همین دولت ۴۷ درصد سامانه‌ها پیشرفت عملیاتی انتقال داده‌ها صورت گرفته است.

شایسته به چالش‌های موجود در مبارزه با قاچاق اشاره کرد و گفت: چالش اول از نظر جغرافیایی و از نظر کالایی است، چالش دوم افکار و نگرش مسئولان، چالش سوم وجود تقاضای گسترده برای خرید و مصرف کالای قاچاق در کشور، و ناکارآمدی و مشکلات زیر ساختی نظام تجارت خارجی ما است.

تحقق فرمان ۸ ماده‌ای نیازمند یک حرکت جمعی است

اسماعیل چمنی، رییس دانشگاه محقق اردبیلی نیز در این مراسم پیرامون مبارزه با مفاسد اقتصادی گفت: مفاسد اقتصادی چه در حوزه کالا و ارز که در واقع اقتصاد یک کشور را ویران می‌کند و اشتغال را تحت تاثیر قرار می‌دهد و هم‌چنین جامعه را دچار بحران اساسی می‌کند.

وی افزود: امیدواریم که با یک تلاش جمعی در جهت تحقق فرمان مقام معظم رهبری گام اساسی برداشته شود تا بتوانیم در آینده اقتصادی سالم، پویا و شکوفا همراه با اشتغال و مولد خوبی در جامعه داشته باشیم.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1247279

مهمترین اخبار ایران و جهان: