نیوز سیتی!
12 خرداد 1402 - 11:47

هزینه‌های درمان ناباروری کاهش یابد

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه هزینه‌های درمان ناباروری در کشور بسیار سنگین است، گفت: از سوی دیگر خدمات هم در این حوزه بسیار ضعیف است و امکانات بیشتری در همه مناطق باید در اختیار مردم قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام صبح امروز در دیدارِ وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه هزینه‌های درمان ناباروری در کشور بسیار سنگین است، گفت: از سوی دیگر خدمات هم در این حوزه بسیار ضعیف است و امکانات بیشتری در همه مناطق باید در اختیار مردم قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری ادامه داد: از سوی دیگر باید فکر اساسی برای سقط جنین در کشور کرد و جلوی این کار با اقدامات فرهنگی و ارائه خدمات درمانی مناسب گرفته شود.

وی افزود: اگر در حوزه ارائه خدمات درمانی مناسب به زوجین نابارور و جلوگیری از سقط جنین اقدامات موثری صورت گیرد تعداد قابل توجهی به جمعیت کشور افزوده می‌شود و همه مسئولان و دستگاه‌ها باید در این زمینه به وظایف خود عمل کنند.

نکونام اضافه کرد: باید عدالت احتماعی در زمینه ارائه خدمات بهداشتی، درمانی و امکانات و تجهیزات در کشور خصوصا مناطق محروم اجرا شود و نباید به بهانه‌های واهی چون نداشتن صرفه اقتصادی جمع بزرگی از مردم از حق انسانی خود محروم شوند.

وی عنوان کرد: لازم است در مجموعه‌های درمانی روستاها و شهرها مراکز خدماتی راه‌اندازی شوند که به مردمی که برای درمان مشکل مالی دارند خدمات رایگان ارائه دهد.

زیرمیزی گرفتن تعداد کمی از پزشکان در شأن نظام سلامت نیست

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: باید این مشکل محدود سکه‌گیری و زیرمیزی‌ گرفتن برخی پزشکان حل شود هر چند تعدادشان بسیار کم است اما همین تعداد هم آبروی نظام سلامت را می‌برد و نزد مردم بد جلوه داده می‌شود.

وی افزود: راه‌اندازی نظام ارجاع خدمات سلامت اقدام بسیار خوب و مبارکی است اما باید در این زمینه فرهنگ‌سازی شود چرا که در بسیاری از مواقع سبب سرگردانی مردم می‌شود.

نکونام اضافه کرد: با توجه به اقدامات ارزنده وزارت بهداشت در خصوص فراگیری خدمات بیمه‌ای اما هنوز افراد بسیاری هستند که به دلیل مشکلات مالی تحت پوشش هیچ بیمه‌ای نیستند و برای این موضوع هم باید تدبیری اندیشیده شود.

پایان پیام/۶۸۰۲۴

منبع: فارس
شناسه خبر: 1256479

مهمترین اخبار ایران و جهان: