نیوز سیتی!
17 اردیبهشت 1402 - 15:17

مولدسازی به کمک ۱۶۰۰ پروژه آموزش و پرورش می‌آید

سمنان- معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش گفت: از محل اعتبارات مولد سازی و املاک مازاد آموزش و پرورش، اجرای یک هزار و ۶۰۰ پروژه در سال جاری پیشنهاد شده است.

حمید رضا خان محمدی در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه طی پایشی که صورت گرفته مشخص شد ۱۰۵ هزار کلاس درس در کشور نیازمند مقاوم سازی است، بیان کرد: ۳۰ هزار کلاس درس نیز به کلی باید تخریب و از اول ساخته شود.

وی با بیان اینکه مقاوم سازی این مدارس مهمترین چالش آموزش و پرورش است، افزود: برای این کار برنامه‌ریزی در مجموعه وزارت خانه صورت گرفته و هم در برنامه هفتم توسعه نیز حکمی را پیشنهاد دادیم که امیدواریم مجلس نیز در کنار دولت از این طرح حمایت کند.

معاون عمرانی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در صورت همراهی مجلس امیدواریم که بتوانیم در یک برنامه پنج ساله مقاوم سازی مدارس را به صورت کامل داشته باشیم، بیان کرد: وزارت آموزش و پرورش همچنین در سراسر کشور پروژه‌های نیمه تمامی نیز دارد که تکمیل آنها در دستور کار سفرهای استانی هیئت دولت قرار دارد.

خان محمدی با اشاره به اینکه همه طرح‌های نیمه‌کاره آموزش و پرورش که بالای ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، ظرف دو سال با تخصیص اعتبارات سفرهای استانی تکمیل خواهد شد، افزود: به دلیل اینکه میزان و اجرای طرح‌ها متغیر و بعضاً نیز خیر ساز است طبق قانون برنامه ششم هر مقداری که خیران بیاورند همان مقدار نیز وزارت آموزش و پرورش آورده خواهد داشت.

وی با بیان اینکه چهار هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان امسال برای طرح‌های مدرسه سازی پیش بینی شده که بتوانیم بخش عمده‌ای از طرح‌های نیمه تمام را به اتمام برسانیم، افزود: بخش دیگری نیز از محل مولد سازی و فروش املاک بلااستفاده آموزش و پرورش تأمین خواهد شد تا بتوانیم طرح‌های نیمه تمام آموزش و پرورش را تکمیل کنیم.

معاون وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: از محل مولد سازی، اتمام یک هزار و ۶۰۰ پروژه در سال جاری پیشنهاد شده که در استان‌ها نیز توقع داریم که در مقوله املاک مازاد کمک کنند تا بتوانیم اعتبارات مورد نیاز یک هزار و ۶۰۰ پروژه را تأمین کنیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1194379

مهمترین اخبار ایران و جهان: